کد خبر: 1027901
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
در مرکز امنیت ارتباطات کانادا معتقد است که روسیه، چین، ایران و کره شمالی، منشاء اصلی تهدید‌ها در زمینه امنیت سایبری بوده و تلاش می‌کنند از فضای مجازی برای جاسوسی و آسیب رساندن به سیستم انرژی کانادا استفاده کنند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مرکز امنیت ارتباطات کانادا در گزارشی اعلام کرد که کشور‌های روسیه، چین، ایران و کره شمالی، منشاء بیشترین تهدیدات در عرصه امنیت سایبری برای این کشور هستند. آن‌ها در تلاشند تا از فضای مجازی برای ایجاد اختلال در سیستم انرژی کانادا استفاده کنند.

در این گزارش آمده است: «ما معتقدیم که بطور عملی برنامه‌های مورد حمایت دولت‌های چین، روسیه، ایران و کره شمالی، بزرگترین تهدیدات در عرصه سایبری برای کانادایی‌ها و سازمان‌های دولتی در این کشور هستند.»

طبق این اطلاعات، این نقش آفرینان خارجی همچنین می‌توانند از فضای مجازی برای جاسوسی از سازمان‌ها و موسسات دولتی کانادایی استفاده کنند.

مرکز امنیت ارتباطات کانادا یادآور شده که کشور‌های متخاصم دائماً شبکه‌های مهم زیرساختاری این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهند، برای اینکه گویا برای حملات آینده آماده شوند یا کانادا را از چنین مسئله‌ای بترسانند.

این گزارش تأکید کرده که مقامات دولت کانادا، همواره محکوم بودن چنین اقداماتی را اعلام کرده‌اند.

پیش از این، روسیه بار‌ها از سوی دولت انگلیس و ایالات متحده به حملات سایبری متهم شده است. مقامات مسکو موکداً این اتهامات را رد می‌کنند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار