کد خبر: 1027686
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
ادامه انتقاد حامیان ارسلان کاظمی
اعلام اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بسکتبال همانطور که انتظار می‌رفت با انتقاد‌های زیادی همراه بود. مهران شاهین‌طبع برای حضور تیم ملی کشورمان در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰ بازیکن را به اردو فراخوانده و تداوم غیبت ارسلان کاظمی باعث شده حامیان او که به نوعی منتقدان سرمربی هم محسوب می‌شوند پای مسائل شخصی را وسط بکشند و بیشتر از آنکه دغدغه تیم ملی را داشته باشند سنگ این بازیکن را به سینه بزنند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های پنجره دوم کاپ آسیا در قطر برگزار خواهد شد و در حالی که بحث کرونا و تشدید محدودیت‌های شهری، تمرینات تیم‌های مختلف را تحت تأثیر قرار داده، مخالفان شاهین‌طبع بدون در نظر گرفتن شرایط پیش‌روی تیم ملی، به خاطر دعوت نکردن از کاظمی او را به باد انتقاد گرفته‌اند و در این مسیر برخی رسانه‌ها نیز به شدت با آن‌ها همسو شده‌اند. این انتقاد‌ها در حالی مطرح می‌شود که پس از گذشت دو سال غیبت ارسلان دیگر تازگی ندارد. آبان‌ماه ۹۷ و درست قبل از شروع پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بود که کاظمی جایش را در لیست شاهین‌طبع از دست داد. اگرچه دلیل کنار گذاشته شدن این بازیکن به صورت رسمی از سوی فدراسیون یا حتی خود کاظمی اعلام نشد، ولی گفته می‌شود بروز برخی اختلافات علت این تصمیم بوده است. با وجود این اطرافیان ارسلان کاظمی و همانطور که گفته شد مخالفان سرمربی تیم ملی از این مسئله برای رسیدن به اهداف خود و دامن زدن به اختلاف احتمالی طرفین استفاده کردند. در این مدت هم تلاشی برای آرام کردن اوضاع صورت نگرفته و هر بار که اسامی بازیکنان اعلام می‌شود آتش اعتراض‌ها شعله‌ور می‌شود. متأسفانه برخی از کارشناسان و رسانه‌ها به خاطر همین مسائل از المپیکی شدن بسکتبال ایران، آن هم پس از دو دوره غیبت خوشحال که نشدند هیچ، سعی کردند نقش کادرفنی در این موفقیت را هم کمرنگ جلوه دهند!

البته خط کشیدن روی اسم ملی‌پوشان قدیمی تنها شامل حال کاظمی نشده و حتی حامد حدادی نیز طعم دور ماندن از تیم ملی در زمان شاهین‌طبع را چشیده است. سنتر باتجربه کشورمان برای بازگشت به تیم ملی دست به دامن کمیته ملی المپیک شد و با وساطت صالحی امیری دوباره پیراهن ملی را به تن کرد، ولی تا به امروز خبری از وساطت و پادرمیانی برای ارسلان کاظمی نشده است. ضمن اینکه در این خصوص کمتر کارشناسی به بحث‌های فنی اشاره می‌کند. اگرچه کاظمی یکی از بازیکنان خوب پست چهار بسکتبال ایران محسوب می‌شود، اما در حال حاضر سه بازیکن دیگر هم‌پست او (زنگنه، رستم‌پور و حسن‌زاده) نیز عملکرد خوبی در این پست داشته‌اند.‌ای کاش حامیان کاظمی که معتقدند پای اختلافات شخصی در میان است به جای دامن زدن به حواشی خودساخته در وهله نخست به انتخاب سرمربی احترام بگذارند و پس از آن برای پادرمیانی و کاهش اختلافات قدمی بر‌دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران باز هم مسائل فنی را دلیل دعوت نشدن ارسلان کاظمی عنوان کرد. مهران شاهین‌طبع که این روز‌ها مشغول آماده‌سازی شاگردانش برای حضور در انتخابی کاپ آسیاست، در گفتگو با رادیو ایران هرگونه کینه‌ورزی را رد کرد: «ما یک لیست ۲۴ نفره داشتیم که به فیبا آسیا معرفی کردیم. به جز ۲۰ بازیکنی که نام‌شان روی سایت فدراسیون رفت، چهار بازیکن دیگر یعنی محمد شهریان، امیرحسین آذری، کیوان ریاعی و نوید رضایی‌فر هم در لیست ما بودند که ظرفیت اردو دیگر برای آن‌ها کافی نبود. ارسلان کاظمی که می‌گویید در لیست ۲۴ نفره هم نبود. بدون شک ما همه بازیکنان را بر اساس مسائل فنی دعوت می‌کنیم و اصلاً کینه‌ورزی در لیست ما جایی ندارد. بلک‌لیستی هم در تیم ملی نداریم.» شاهین‌طبع معتقد است کنار گذاشتن بازیکنان بزرگ توهین به خود آنهاست: «نه تنها ارسلان کاظمی، مهدی کامرانی هم بازیکن خوبی است. اگر این‌ها را به اردو بیاوریم و بعد کنار بگذاریم، شاید به نوعی توهین به آن‌ها باشد. اگر هم انتخاب‌شان کنیم، زمان بازی بیشتری می‌خواهند. ما نمی‌توانیم حتی چنین بازیکنانی را روی نیمکت تیم ملی بگذاریم. همان ارسلان کاظمی اگر نفر آخر پست چهار باشد و پنج دقیقه بازی کند، تیم به‌هم می‌ریزد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار