کد خبر: 1027591
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
رئیس شورای شهر کرج خبرداد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج از راه اندازی درگاه الکترونیکی میز خدمت این نهاد طی روزهای آینده خبر داد و گفت: به واسطه این خدمت، شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری قادر به برقراری ارتباط با نمایندگان خود و ثبت مکاتبات، درخواست ها و گزارش ها خواهند بود که خدمت رسانی را شفاف تر و کیفی تر می نماید.

اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه یکی از درس های دوران سخت شیوع کرونا ضرورت نگاه جدی تر به تحقق دولت و شهرداری الکترونیک بود تا در مواردی که امکان ارائه غیرحضوری خدمات وجود دارد، از درگاه های الکترونیکی استفاده کرد، گفت: کاهش مراجعات حضوری به ادارات ضمن ارتقای شفافیت و سلامت و افزایش کیفیت و سرعت پاسخگویی، بستر هرگونه رانت و فساد را از بین می برد و در صرفه جویی منابع مالی و انسانی نیز مفید است.

وی افزود: گاهی ارباب رجوع چندین مرتبه برای انجام امور ساده اداری به ارگان ها مراجعه می کند و تا انجام کار این تردد چندین مرتبه تکرار می شود که ماحصلی جز نارضایتی شهروند و تحمیل هزینه های گزاف به وی ندارد و از دیگر سو، همین ترددها به تشدید ترافیک و مشکلات شهری می انجامد و همین طور نهادها نیز برای پاسخگویی به انبوه مراجعه کنندگان نیاز به فضای جدید و بکارگیری نیرو و افزایش هزینه های جاری پیدا می کنند؛ لذا در نهایت کسی از این مسئله نفع نمی برد.

رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد: برای مثال، ثبت گزارش ها، دریافت گواهی، معرفی نامه یا دریافت استعلام و واریز عوارض و موارد مشابه که تجربه ثابت کرده بیش از ۸۰ درصد مراجعات اربابان رجوع به ادارات به ویژه شهرداری ها را شامل می شود، الزاماً نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می توان این موارد را صرفاً از طریق درگاه های الکترونیکی ارائه کرد که در نهایت همه از آن سود می برند و هزینه های تحمیلی به مردم و نهادها را کاهش می دهد و ریشه بسیاری از نارضایتی ها و بروکراسی اداری و تخلفات و تبعیض ها و رابطه بازی ها خشکیده خواهد شد.

سلیم نژاد ادامه داد: دوره پنجم شورای شهر کرج که با شعار شفافیت و توسعه شهر الکترونیک روی کار آمده، در موارد بسیاری شهرداری را ملزم به راه اندازی درگاه های الکترونیکی کرده است و اکنون تحولی شگرف در این حوزه را شاهد هستیم و بسیاری از خدماتی که در زمینه های شهرسازی، مالی و اداری در گذشته نیاز به مراجعه حضوری داشتند، اکنون در بستر آنلاین و غیرحضوری ارائه می شوند که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش رو داریم.

وی گفت: با راه اندازی درگاه الکترونیکی میز خدمت شورای اسلامی شهر در روزهای آینده و اطلاع رسانی نشانی آن، شهروندان برای ثبت گزارش ها، درخواست های ملاقات، طرح شکایات و تقاضای پیگیری موضوعات مرتبط با کمیسیون های تخصصی و غیره می توانند در کمترین زمان و بدون پیچیدگی و حتی با کمترین سطح سواد از درگاه آنلاین استفاده کرده و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند و خدمات مد نظر خود را دریافت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار