کد خبر: 1027441
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز:
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: در اجرای طرح تشدید برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده و دودزا ، خودروهای با درصد آلایندگی بالا در این استان راهی تعمیرگاه می شوند.

سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت: با توجه به افزایش آلودگی هوای شهرستان های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا دراین استان به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: اکنون با فعال شدن دوربین های پلاک خوان ، خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت برخط جریمه می شوند.

شرق خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند در کنترل آلودگی هوا تاثیر گذار باشد ضمن آنکه خودروهای آلاینده به پارکینگ ها انتقال می یابد.

وی گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.

شرق افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.

شرق افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار