کد خبر: 1027394
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
رئیس مجلس اعلام کرد
قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در خصوص طرح تأمین کالاهای اساسی منابع جدیدی را به دولت اعلام کنیم، مجلس می‌تواند موضوع تراکنش‌ها و گمرک را به عنوان درآمدهای جدید دولت برای اجرای این طرح پیشنهاد دهد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف امروز (دوشنبه) در دوازدهمین شورای هماهنگی کمیسیون‌ها و اعضا هیأت رئیسه، افزود: برای مجلس بسیار مهم است که بودجه کشور بدون کسری بسته شود و بین دخل و خرج کشور هم خوانی وجود داشته باشد.

رئیس مجلس درآمدهای ناشی از فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی را درآمد مطمئنی برای بودجه کشور ندانست و تصریح کرد: باید گام‌های جدیدی در اصلاح ساختار بودجه با ایجاد درآمدهای جدید برداشت.

وی استفاده از ظرفیت‌های حوزه مالیاتی را یکی از گام‌های اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت: اکنون که در آستانه ارسال بودجه از سوی دولت به مجلس هستیم، تلاش خواهیم کرد تا جای ممکن دخل و خرج‌ها را کنترل و درآمدهای جدید برای بودجه پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع سبد کالا و طرح تأمین کالاهای اساسی که شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفته است، افزود: باید اولین کاری که مجلس انجام دهد، طرح را به گونه‌ای بنویسد که شورای نگهبان از نظر شرع و قانون اساسی مغایرتی اعلام نکند و از سوی دیگر ما باید مسیرهای پیگیری خودمان را در اجرای این امر دنبال کنیم.

آقای قالیباف تصریح کرد: در جهت قانونی کردن طرح تأمین کالاهای اساسی باید منابع جدیدی را به دولت جهت اجرا اعلام کنیم که به نظر مجلس موضوع تراکنش‌ها و نیز گمرک از منابعی است که می‌توان به عنوان درآمدهای جدید دولت برای اجرا این طرح پیشنهاد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار