کد خبر: 1026712
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
روز گذشته سپاه ثارالله کرمان ۱۰ نقاهتگاه با ظرفیت ۴۰۰ تخت ویژه بیماران کرونایی در سراسر استان افتتاح کرد و هم‌اکنون نیز راه‌اندازی ۳۰ نقاهتگاه با ظرفیت هزار تخت را در دست اقدام دارد که طی چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
سرویس ایران جوان آنلاین: اوج گرفتن کرونا موجب شده است تا تمام نیرو‌ها بسیج شده و به میدان بیایند تا به هر طریق ممکن ابتدا سدی در برابر این ویروس منحوس بسازند و مانع از شیوع بیشتر و صدمات ناشی از آن به جامعه شوند و در گام بعدی با حمایت از آسیب‌دیدگان از کرونا اجازه ندهند محرومیت در جامعه افزایش یابد. بر همین اساس سپاه کرمان در حال راه‌اندازی ۳۰‌نقاهتگاه با ظرفیت هزار تخت در مناطق مختلف استان است و فرمانده سپاه ناحیه دلفان در استان لرستان نیز از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان خبر می‌دهد.

همچنین تیم تخصصی چشم از تهران به سیستان و بلوچستان رفتند تا در طرح بینایی‌سنجی که با همت بسیج جامعه پزشکی در شهرستان خاش اجرا شد، بیماران این منطقه را معاینه و درمان کنند.

بر‌اساس آمار‌ها در استان کرمان حدود ۸۰ سوله ورزشی متعلق به سپاه وجود دارد که حالا این نهاد تصمیم گرفته است این فضا را برای فضای پیش یا پس بیمارستانی مورد استفاده قرار بدهد و از این تعداد ۳۰ سوله نیز به نقاهتگاه تبدیل شود.

روز گذشته سپاه ثارالله کرمان ۱۰ نقاهتگاه با ظرفیت ۴۰۰ تخت ویژه بیماران کرونایی در سراسر استان افتتاح کرد و هم‌اکنون نیز راه‌اندازی ۳۰ نقاهتگاه با ظرفیت هزار تخت را در دست اقدام دارد که طی چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

در همین رابطه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاه و بسیج مستضعفین از ابتدای کار، قرارگاه امام رضا را فعال کرد و حرکت‌های جدی در سه دوره انجام داد، می‌گوید: «همه امکانات سپاه و بسیج در اختیار فرمانده خط مقدم یعنی دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد. کادر بهداشت و درمان ماه‌هاست که نتوانسته‌اند عزیزان خود را ببینند و از لحاظ روحی و عاطفی در فشار هستند و انصافاً باید عنوان کرد کار این عزیزان یک جهاد است و با وجود همه مشکلات پیش روی آنها، این افراد همچنان در سنگر جهاد حضور دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.»

سردار حسین معروفی با بیان اینکه دوره پودمانی برای نیرو‌ها‌ی بسیجی گذاشته شده است تا به کمک کادر بهداشت و درمان بروند، ادامه می‌دهد: «جسم تا حدی توان دارد و قطعاً با فشار کار تحلیل خواهد رفت و باید به فکر جایگزین نیرو‌ها باشیم، بنابراین همه باید در حد توان خود به کمک کادر بهداشت و درمان بیایند.»

وی تصریح می‌کند: «در این راستا تفاهمنامه سپاه ثارالله و دانشگاه علوم پزشکی و نیز تفاهمنامه بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت مبنی بر طرح غربالگری در دستور کار است.»

سردار معروفی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ سوله ورزشی متعلق به سپاه در استان وجود دارد که تصمیم گرفتیم برای فضای پیش یا پس بیمارستانی مورد استفاده قرار بگیرد و برای این امر۳۰ سوله را تبدیل به نقاهتگاه می‌کنیم، می‌گوید: «۱۰ نقاهتگاه در کرمان، رفسنجان، جیرفت، بم، شهربابک، زرند، بافت، بردسیر، سیرجان و چند شهرستان دیگر با ۴۰۰ تخت راه‌اندازی شد و طی روز‌های آینده ۲۰ نقاهتگاه دیگر با ۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده و تحویل علوم پزشکی می‌شود.»

حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در‌این‌باره از همراهی تمام مجموعه‌ها از جمله سپاه پاسداران برای مقابله با کرونا تشکر می‌کند و می‌گوید: «کاری که ما انجام می‌دهیم، وظیفه حرفه‌ای ماست و امیدواریم که با همراهی همه مردم و رعایت دستورالعمل‌ها شاهد ریشه‌کن شدن بیماری باشیم.»

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در دلفان

با اینکه شهرستان دلفان در شرایط فوق حاد کرونایی قرار دارد، اما با تلاش سپاه برای شناسایی و کمک به خانوار‌های کم‌بضاعت کار‌های خوبی صورت گرفت. به‌طوری‌که در این راستا ۱۵ هزار خانوار شناسایی و ۱۰ هزار بسته غذایی در میان آن‌ها توزیع شد.

علی دالوند، فرمانده سپاه ناحیه دلفان با بیان اینکه با فرمان مقام‌معظم رهبری مبنی‌بر اجرای طرح مواسات، طی هشت ماه گذشته تاکنون ۱۵ هزار خانوار کم‌بضاعت شهرستان دلفان شناسایی شد که توانستیم با کمک مردم و خیران ۱۰ هزار سبد‌معیشتی و بهداشتی آماده کرده و در میان آن‌ها توزیع کنیم، می‌گوید: محتوای بسته‌های حمایتی توزیع شده بین محرومان این شهرستان شامل برنج، روغن، شکر، رب‌گوجه فرنگی و ماکارونی است که با همکاری ائمه جماعت مساجد، اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج و اقشار مختلف مردم به دست نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا رسید. این در حالی است که ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار نیز تهیه شد و در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت این شهرستان قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار