کد خبر: 1026110
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
در شرایطی که رئیس‌جمهور دستور اختصاص ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی به حوزه مسکن را در آذر سال گذشته صادر کرده بود، اما بانک‌ها با سرپیچی از دستور رئیس‌جمهور تنها ۵/۵ درصد از منابع خود را به حوزه مسکن تخصیص دادند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش فارس، هر فعالیت تولیدی نظیر ساخت و تولید مسکن نیازمند تأمین سه رکن اساسی است که عوامل تولید نامیده می‌شوند. عوامل تولید شامل زمین، نیروی کار و سرمایه هستند.

بررسی عوامل تولید واحد مسکونی مشخص‌کننده آن است که اساسی‌ترین کمبود در حوزه ساخت مسکن، تأمین سرمایه لازم برای ساخت است و نیروی کار و زمین جزو محدودیت‌های تولید انبوه مسکن به حساب نمی‌آیند.

در همین راستا ۱۹ آذر سال ۹۸ بود که وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۲۰ درصد از منابع داخلی بانک‌ها به حوزه مسکن خبر داد تا شرایط به منظور تأمین سرمایه لازم مهیا شود و تولید مسکن رونق پیدا کند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر اینکه وظیفه دولت تلاش برای زمینه‌سازی و فراهم کردن شرایط مناسب به منظور خانه دارکردن اقشار کم درآمد و متوسط است، تصریح کرد: «باید فهرست متوازنی از مسئولیت‌ها به تفکیک بانک‌ها در سطح استانی و شهری تهیه شود که در این زمینه فعالیت‌هایی انجام شده و باید تکمیل شود.»

اسلامی در بخشی از سخنان خود با مدیران عامل بانک‌ها بر تشکیل کمیته کاری بین وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد و توضیح داد: «به منظور وحدت رویه تمامی بانک‌ها برای تخصیص ۲۰ درصدی منابع بانک‌های کشور به بخش مسکن، کمیته کاری مشترک بین بانک‌ها و وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.» در حقیقت مطابق تصمیمات اخذ شده از سوی دولت در آذر سال گذشته، تمامی بانک‌ها طبق دستور رئیس‌جمهوری مکلفند ۲۰ درصد از منابع خود را به بخش مسکن و ساختمان اختصاص دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار