کد خبر: 1025912
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
معاون حمل و نقل، ترافیک شهرداری تهران، از افتتاح و بهره برداری از نخستین ایستگاه (برج میلاد) از ١٢ ایستگاه مترو طی ماه جاری خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: ترافیک شهرداری تهران سید مناف هاشمی روز گذشته (١٤ آبان) در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، با بیان اینکه ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری باید در سال‌های گذشته ساخته می‌شد، گفت: ١٢ ایستگاه از خط ٦و ٧ مترو تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد بطوری که، در ماه جاری نخستین ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره وضعیت دستگاه‌های حفار تونل، توضیح داد: در حال حاضر سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت می‌کنند. یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط ۷ و ایستگاه تبادلی خط ۱۰، دستگاه دیگر در خط ۳ به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط ۶ است، یک دستگاه TBM دیگر در شهر تهران وجود دارد که مدتی زمانی است فعالیت ندارد امیدواریم این دستگاه نیز به زودی آغاز به کار کند.

هاشمی با بیان اینکه روزانه ٧ متر تونل با دستگاه TBM در خط ٦ مترو حفاری می‌شد گفت: اکنون حفاری تونل در این خط به ۱۴ متر در روز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه فعالیت و مشارکت افراد مختلف در حفاری تونل، اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه دارد گفت: ادامه کار در مترو نشانگر استمرار اشتغال است و معتقدم توسعه‌ای که در مسیر هر پروژه ایجاد می‌شود، متعلق به کارگران است. در حال حاضر کارگران در این تونل روزانه حداکثر ۱۵ ساعت فعالیت دارند.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: در طرح توسعه خط ٦ مترو ساخت ٤ ایستگاه دیگر در این خط در برنامه سال ١٤٠٠ قرار گرفته است؛ که در صورت تأمین منابع مالی و تخصیص واگن مورد نیاز، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ یا اوایل ۱۴۰۱ این مسیر به بهره برداری برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با انتقاد از عدم حمایت دولت از حمل و نقل عمومی بار دیگر مطرح کرد: اگر دستگاه‌های دولتی کمکی به شهرداری نمی‌کنند حداقل با سخت گیری‌ها در حوزه اوراق مشارکت مانع انجام کار نشوند.

مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) روز گذشته با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و محمد علیخانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار