کد خبر: 1025803
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مهم نیست که چه فرد یا حزبی در امریکا روی کار می‌آید، اظهار داشت: دولت بر فرض اینکه شیوه و اخلاق امریکا به روش صحیح برنمی‌گردد برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خود را انجام داده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه در جلسات هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت تصمیمات مهمی برای ۹ ماه آینده اتخاذ شده و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اقتصادی همچون وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی ایجاد شده است، گفت: تصمیمات اقتصادی دولت از چند هفته قبل بدون توجه به اینکه در امریکا چه اتفاقی می‌افتد اتخاذ شده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مهم نیست که چه فرد یا حزبی در امریکا روی کار می‌آید، اظهار داشت: دولت بر فرض اینکه شیوه و اخلاق امریکا به روش صحیح برنمی‌گردد برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خود را انجام داده است. روحانی اظهار داشت: دولت بر مبنای ۹ ماه آینده برنامه‌ریزی کرده است که البته برخی از این برنامه‌ها بلندتر و برخی محدودتر است. طی این جلسات هماهنگی‌های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت اقتصاد انجام شده و مصوبات این جلسات در خصوص استفاده از ارز و ترخیص کالا از گمرک در روز گذشته ابلاغ شده و روند کار‌ها آغاز شده است.

برنامه‌ریزی‌ها را به فرض تداوم رفتار کنونی امریکا انجام دادیم

رئیس جمهور با بیان اینکه تصمیمات اقتصادی دولت از چند هفته گذشته و بدون توجه به اینکه در امریکا چه می‌گذرد و چه کسی انتخاب می‌شود اتخاذ شده است، گفت: تصمیمات دولت بر مبنای تولید داخلی و عمدتاً صادرات غیرنفتی و نحوه تعامل وزارتخانه‌ها با هم است بنابراین برای ما مهم نیست که در امریکا چه کسی انتخاب می‌شود البته انتخابات اخیر امریکا از جهات مختلف عبرت‌آموز می‌باشد.

روحانی با تأکید بر اینکه برای ما انتخاب فرد و حزب در امریکا مهم نیست، گفت: آنچه اهمیت دارد شیوه‌ای است که در دولت بعدی امریکا اتخاذ می‌شود برای ما مهم این است که امریکا به قانون و تمام معاهدات بین‌المللی و چندجانبه برگردد و به ملت ایران احترام بگذارد. رئیس جمهور تصریح کرد: می‌خواهیم به جای تحریم احترام باشد اگر به جای تحریم غیرقانونی و ظالمانه احترام گذاشته شود در این صورت شرایط ما فرق خواهد داشت و اگر به جای تهدید، تکریم و احترام گذاشته شود و به جای عهدشکنی، اجرای قانون باشد در آن صورت شرایط فرق می‌کند. روحانی تصریح کرد: برای ما اصول، شیوه و سیاست مهم است والا فرد و حزب اهمیتی ندارد بنابراین بر فرض اینکه شیوه و اخلاق امریکا به روش صحیح برنمی‌گردد برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دادیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از اتخاذ تصمیمات مهم برای افزایش صادرات خبر داد و گفت: تمام تصمیماتی که برای سامانه جامع تجارت اتخاذ شده به خاطر این است که همه امور به روز و روشن باشد. دکتر روحانی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در یکی دو ماهه اخیر گفت: بخشی از این مشکلات به خاطر کرونا در ماه‌های اولیه امسال بود که صادرات با وقفه مواجه گردید و امروز این مشکلات برطرف شده و در صادرات و واردات رشد خواهیم داشت.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ناموجه بودن قیمت برخی از کالا‌ها و توجه دولت به این موضوع، اظهار داشت: دولت دو هدف وفور کالای اساسی و غیراساسی در سطح جامعه و قیمت منصفانه آن را دنبال می‌کند که نسبت به اولی موفق بودیم و آنچه باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و برای مردم مهم است، قیمت قابل قبول و متعادل کالا می‌باشد.

تروریست‌ها نباید به مرز‌های ایران نزدیک شوند

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط منطقه و امنیت مرز‌های شمال غربی کشور اظهار داشت: امنیت مرز‌ها و اینکه تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی در نزدیک مرز‌های ایران حضور نداشته باشند برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه مرز‌های جغرافیایی تغییر نکند حائز اهمیت است و تمامیت ارضی را حق آذربایجان می‌دانیم، اما دلمان می‌خواهد از راه غیرنظامی به این حق دست یابند و در این زمینه وزارت خارجه کشورمان فعال است و حقوق کشورمان به همه کشور‌های درگیر ابلاغ شده است.

حوادث اخیر علیه پیامبر تداوم اسلام هراسی بود

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام میلاد مبارک پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: اساس حکومت پیامبر بر مبنای آنچه قرآن کریم بیان می‌کند بر اساس اخلاق، نرم‌خویی، مهربانی با مردم، تواضع و حتی دعا برای افراد امتش بود که دچار اشکال و خطا شده بودند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: معتقدم ریشه آن‌هایی که با اخلاق و رفتار و سیره پیامبر اسلام آشنایی ندارند و نسبت به پیامبر اسلام (ص) جملات ناصحیح به کار می‌برند و آن‌هایی هم که عکس‌العمل افراطی نشان دادند، به یکجا برمی‌گردد. دکتر روحانی افزود: به عبارتی ریشه افراطیونی هم که امروز آدم می‌کشند به آن اتاق فکری که علیه اسلام کار می‌کند، برمی‌گردد. اینکه یک گروه افراطی در افغانستان به یک دانشگاه حمله و استادان و دانشجویان را شهید و عده‌ای را مجروح می‌کند، هیچ تناسبی با اسلام و احکام اسلام و شیوه پیامبر و انبیای عظام ندارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه معلوم است این اقدامات در ادامه یک برنامه‌ریزی برای ایجاد تنفر مردم در سطح جهان نسبت به اسلام، نبوت و انبیا است، گفت: بنابراین اساسِ این ریشه برمی‌گردد به آن‌هایی که علیه اسلام بوده و دنبال اسلام‌هراسی هستند و نمی‌خواهند واقعیتِ اسلام برای جهانیان روشن شود. دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان دیروز (سه شنبه) نیز تأکید فرمودند در مسئله فرهنگ و امنیت و اقتصاد، فرهنگ تأکید همیشگی ایشان بوده و تأکید همیشگی همه مردم ما هست، امنیت مسئله بسیار مهمی است هم امنیت داخلی هم امنیت ملی. مسئله اقتصاد مسئله مهمی است که امروز مردم ما با آن مواجه هستند، جنگی هم که امروز امریکا علیه ما شروع کرده در سه سال گذشته جنگ اقتصادی بوده یعنی آن جنگی که آن‌ها هم فکر کردند می‌توانند به نظام و به مردم ما فشاری وارد کنند جنگ اقتصادی بود. ما باید با همه توان در این شرایط برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
شما اگر در مورد امریکا ساکت باشید. اوضاع. ایران با جهان بهتر پیش پیش خواهد رفت
رضا
|
Netherlands
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
8سال مملکتو با اون ظریفت معطل کردید حالا چرت میگید.یادمه خیلی خوشحال بودی وقتی ظریف با کری قدم میزد
سید فروزان
|
Switzerland
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
برای آقای روحانی مهم نیست جه کسی رئیس جمهور میشود ، ولی هر روز دارد پیام میدهد در مورد رییس جمهوری امریکا ، اگر مهم نیست یکبار صحبت ک دی کافی است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار