کد خبر: 1025719
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
کاهش مبلغ قرارداد‌های استقلالی‌ها که در زمان سعادتمند امضا شد
با ورود نهاد‌های نظارتی و تأکید سرپرست و رئیس هیئت مدیره استقلال، قرارداد‌های نجومی استقلالی‌ها که در زمان احمد سعادتمند امضا شده است، اصلاح می‌شود و کاهش پیدا می‌کند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دو ماه پس از مذاکرات مدیران وقت استقلال با بازیکنان برای تمدید یا امضای قرارداد در یکی از هتل‌های معروف تهران، پرده‌ها در حال کنار رفتن است. نهاد‌های نظارتی به قرارداد‌های نجومی آبی‌ها که به یک‌باره چند برابر شده، آن هم در شرایطی که حساب باشگاه پولی در بساط ندارد، ورود کرده‌اند و از رئیس هیئت مدیره گرفته تا سرپرست باشگاه امضای قرارداد‌های خارج از ضابطه در زمان احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق را رد نمی‌کنند تا مشخص شود مدیری که روز اول گفته بود نمی‌گذارد یک آجر از باشگاه کم شود، چطور تا جایی که می‌توانسته با چند برابر کردن قراردادها، تعهد‌های مالی زیادی را برای باشگاه ایجاد کرده است.

حاتم‌بخشی سعادتمند

احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق استقلال که با وعده درآمد ۴۰۰ میلیاردی و ایده پفک آبی برای درآمدزایی سعی داشت همه نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند، شهریور گذشته با شروع فصل نقل و انتقالات با انتخاب هتل آزادی به جای باشگاه برای تمدید یا امضای قرارداد با بازیکنان فعلی و مدنظر آبی‌پوشان بار دیگر خبرساز شد، به خصوص که انتخاب یک هتل معروف برای مذاکره در شرایطی که باشگاه، دفتر و ساختمان دارد، عجیب بود و دلیل منطقی نداشت. با این حال آن روز‌ها هتل آزادی در قرق استقلالی‌ها بود و بازیکنان و مدیر برنامه‌های‌شان به جای اینکه راهی دفتر باشگاه در خیابان علامه سعادت‌آباد تهران شوند، به هتل پنج ستاره جنب اتوبان چمران می‌رفتند تا پای میز مذاکره با سعادتمند بنشینند.

این روز‌ها با ورود نهاد‌های نظارتی به قرارداد‌هایی که زمان سعادتمند با بازیکنان بسته شده، مشخص شده همانطور که محل مذاکرات لاکچری بوده است، رقم‌های قرارداد‌ها هم نجومی بوده و شنیده‌های زیادی درباره حاتم‌بخشی‌های سعادتمند در قرارداد‌هایی که امضا کرده است به گوش می‌رسد. در مذاکرات هتل آزادی گفته می‌شود تخلفات زیادی صورت گرفته و برخی بازیکنان تأثیرگذار استقلال به‌رغم اینکه قرارداد داشته‌اند با آن‌ها یک قرارداد جدید و با مبلغ چند برابری بسته شده است. به عنوان نمونه قرارداد یکی از مدافعان استقلال که آخرین قراردادش کمتر از ۲ میلیارد بوده در قرارداد جدیدش برای دو سال ۱۳ میلیارد دریافت می‌کند و قراردادش هفت برابر شده است.

علاوه بر این، یکی دیگر از هافبک‌های خبرساز استقلال به‌رغم داشتن قرارداد ۳ میلیاردی با تصمیم سعادتمند یک قرارداد جدید به ارزش ۵/۵ میلیارد برای یک سال امضا می‌کند. البته این تنها مواردی از حاتم‌بخشی‌های سعادتمند در مذاکرات هتل آزادی است، قرارداد‌هایی که به گفته حجت نظری، عضو هیئت مدیره استقلال حتی بازیکنان هم انتظار آن را نداشتند: «برخی ارقامی که سعادتمند به بازیکنان گفته بود، حتی تعجب خود بازیکنان را هم به همراه داشت، اما آن‌ها از مبالغ پیشنهادی استقبال کرده بودند. واقعاً برخی ارقام قابل تأمل هستند.»

مذاکره در هتل آزادی و امضای چنین قرارداد‌هایی در نهایت یکی از دلایلی بود که سعادتمند ۹ مهر برکنار شد و در بند ۳ بیانیه هیئت مدیره باشگاه به تخلفات سعادتمند درباره قرارداد استقلالی‌ها در هتل آزادی اشاره شده بود: «رفتار‌های خلاف شأن باشگاه در نقل و انتقالات و حضور سؤال‌برانگیز در یک هتل به جای ساختمان باشگاه، همچنین همراهی شائبه‌انگیز برخی افراد در اتاق مذاکره که باعث ورود نهاد‌های نظارتی به موضوع نقل و انتقالات باشگاه استقلال شد.»

قرارداد‌های نجومی اصلاح می‌شود

حالا با ورود نهاد‌های نظارتی، اصلاح قرارداد‌هایی که در زمان مدیرعامل سابق استقلال امضا شده است در برنامه مدیریت باشگاه استقلال قرار گرفته، تصمیمی که حجت نظری، عضو هیئت مدیره استقلال سوم آبان‌ماه در گفتگو با رادیو ایران این موضوع را تأیید کرد: «گفته‌اند در قرارداد‌ها بازنگری صورت گیرد. این موضوع ممکن است با واکنشی از سوی بازیکنان همراه باشد، اما تا جایی که قانون اجازه بدهد، می‌توانیم تصمیمات را اجرایی کنیم. اگر نهاد‌های نظارتی روی یک یا چند قرارداد بحث داشته باشند، ما وظیفه داریم مواضع دو طرف را به یکدیگر منتقل کنیم، ولی نباید در این میان به تیم ضربه وارد شود.»

احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال هم بر کاهش قرارداد‌ها تأکید دارد و از بازیکنان خواست که شرایط اقتصادی باشگاه را درک کنند: «تأکید دستگاه نظارتی این است قرارداد‌هایی که ما به آن‌ها نجومی می‌گوییم، اصلاح شود. این قرارداد‌ها در چند روز و در هتل امضا شد. خیلی هم ناگهانی رقم آن‌ها افزایش یافت. دستگاه نظارتی تأکید کرده این مبالغ تعدیل شود. ما هم تکلیفمان همین است و تلاش می‌کنیم قرارداد‌ها را تا حد ممکن تعدیل کنیم و به حد معقولی برسانیم. استقلال توان پرداخت این مبالغ را ندارد و در توانش نیست این مبالغ نجومی را پرداخت کند. بازیکنان باید شرایط بغرنج استقلال را درک کنند.  درآمدزایی ما در حدی نیست که بتوانیم پاسخ این اعداد سنگین را بدهیم.» اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز دوشنبه در شبکه خبر بر بازنگری در قرارداد‌ها تأکید کرد: «باید بازنگری کنیم. قرارداد منعقد شده و یک مسئول اجرایی آن را امضا کرده است، ولی باید به هر شکلی با آن‌ها به توافق برسیم.»

با این حال محمود فکری، سرمربی استقلال دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر طوری صحبت کرد که امیدوار است این تصمیم تیم را وارد چالش نکند: «یکسری بازیکن بوده‌اند که با تیم قرارداد جدید بسته‌اند و قرارداد جدیدشان بیشتر شده است. این موضوع به مدیریت بستگی دارد. من الان فکر می‌کنم این برای ما خودش یک چالش باشد. اگر قرار باشد قرارداد کم شود، برای بازیکن مشکل ایجاد می‌شود و اگر کم نشود هم باید دید می‌توان پرداختش کرد یا نه. امیدوارم در نهایت اتفاق خوبی رخ دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار