کد خبر: 1025639
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
یک روزنامه انگلیسی از پرداخت ۲۵ میلیون دلار از طرف وزارت دفاع انگلیس برای حل و فصل دعاوی اثبات نشده مربوط به «جنایات جنگی» نظامیانش در عراق خبر داد که برخی آن را اذعان ضمنی به ارتکاب این جنایات قلمداد می‌کنند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: روزنامه انگلیسی «سان» (The Sun) در گزارش امروز خود نوشت: مسئولان وزارت دفاع انگلیس ۲۰ میلیون پوند معادل ۲۶ هزار دلار برای حل و فصل دعاوی ثابت نشده جنایات جنگی نظامیان انگلیسی در عراق پرداخت کرده است.

این روزنامه افزود: این دعاوی بدون اجرای محاکمه به خاطر نقص ادله، حل و فصل شده است. این امر با کمک وکلای انگلیسی و به دور از دوایر قضایی انجام شده است.

روزنامه سان افزود: در یکی از موارد، ۱۸۷ هزار دلار برای حل و فصل یک مورد شکایت قتل ادعا شده برای تبرئه کردن نظامیان درگیر در تحقیقاتی قضایی پرداخت شده است.

به نوشته این روزنامه، افسر انگلیسی «رابرت کمپل» که یکی از سه نظامی متهم به ارتکاب یک قتل در استان بصره در جنوب عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی بوده است، گفت که وزارت دفاع انگلیس به جای دفاع از نظامیان انگلیسی، اقدام به دفاع از خود کرده است.

وی افزود: اقدام وزارت دفاع انگلیس برای پرداخت پول برای حل و فصل این دعاوی به منزله اذعان به گناه است.

روزنامه سان نوشت: دولت انگلیس حدود ۲۶ میلیون دلار برای تسویه ۳۳۰ مورد دعاوی پرداخت کرده است و ۴۱۴ مورد دعاوی دیگر نیز قرار است حل و فصل شود و ۲۱۷ مورد دعاوی نیز پس گرفته شده یا لغو شده است.

به نوشته روزنامه سان، این مبلغ برای پرداخت حقوق هزار نظامی انگلیسی به مدت یک سال کفایت می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس در پاسخ به سوال روزنامه سان گفته است که اکثر این پرداخت ها، در قالب حل و فصل دعاوی خارج از چارچوب قضایی بوده است.

روزنامه سان به نقل از یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نوشت: این وزارتخانه برای حفاظت از نیرو‌ها و کاهش بار مالیات دهندگان با دعاوی مقابله می‌کند.

نیرو‌های اشغالگر انگلیسی در سال ۲۰۰۳ میلادی در چارچوب جنگ آمریکا علیه عراق وارد این کشور شدند و عمدتا در استان بصره در جنوب عراق مستقر بودند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار