کد خبر: 1025466
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
سند استاندارد پدافند غیر عامل دفاعی در وزارت دفاع با حضور جانشین وزیر دفاع و رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور رونمایی شد.
 
 

سرویس سیاسی جوان آنلاین: همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل، سند استاندارد پدافند غیر عامل دفاعی در وزارت دفاع با حضور سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور رونمایی شد.

سردار تقی‌زاده دراین مراسم با تبریک هفته پدافند غیر عامل به همه دست اندکاران و متولیان این امر مهم در کشور اظهارداشت: پدافند غیر عامل به معنای کاهش آسیب پذیری است و تلاش کردیم در همه مجموعه‌های وزارت دفاع این امر را متناسب با استانداردهای بومی جاری و سازی سازیم.

وی به نقل از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نقش و کارکرد پدافند غیر عامل گفت: یکی از اقتضائات پیاده سازی پدافند غیر عامل دستیابی به علم این موضوع، بررسی دقیق و همه جانبه و کسب صلاحیت‌های لازم است و این مهم را درسال های اخیر با توجه به رشد فناوری‌ها، گستردگی تهدیدها و خصوصاً تهدیدات نوین، با کمک سازمان پدافند غیر عامل کشور، با جدیت در وزارت دفاع دنبال کردیم.

جانشین وزارت دفاع در خصوص سند استاندارد پدافند غیر عامل دفاعی گفت: این سند یک شیوه نامه بومی رعایت استانداردها در همه سطوح است که به دست متخصصان امر در وزارت دفاع و با حمایت سازمان پدافند غیر عامل کشور تهیه و تدوین شده است.

سردار تقی‌زاده با بیان اقدامات مهم دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع و موسسه استاندارد دفاعی در خصوص تحقیق، پژوهش و کمک به تدوین استانداردهای دفاعی، گفت: موسسه استاندارد دفاعی در سال‌های اخیر در فرایند تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز وزارت دفاع همکاری‌های گسترده‌ای داشته است و اکنون یکصد استاندارد در حوزه‌های دفاعی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه پدافند غیر عامل موثر بوده است را تهیه و تدوین کرده است.

جانشین وزیر دفاع و رئیس شورای عالی پدافند غیر عامل وزارت دفاع استانداردهای استتار، اختفا و فریب، الزامات حفاظت فیزیکی و محیطی، الزامات امنیتی و حفاظتی برگزاری مراسم نظامی، الزامات حفاظتی تردد به اماکن نیروهای مسلح، الزامات امنیتی شبکه همکاران دفاعی نیروهای مسلح و مدیریت بحران و برنامه‌های تداوم عملیات را بخش‌هایی از استانداردهای پدافند غیر عامل بر شمرد که موسسه استاندارد دفاعی تهیه و تدوین شده است.

وی شیوه نامه فنی و مهندس حفاظت فیزیکی نوین را از موارد مطروحه در این سند عنوان کرد و گفت: در جهت حرکت به سوی استفاده از فناوری‌های نوین در حفاظت فیزیکی و جایگزین کردن با روش‌های سنتی، پرهزینه و نامناسب در برابر تهدیدات نوین، راهکارهای حفاظت فیزیکی پیشنهادی با توجه به محیط‌های استقراری و بر پایه استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین در این سند ارائه شده است.

سردار تقی زاده با بیان اینکه تدوین دستورالعمل‌ها و استانداردها، وحدت رویه، امکان انتقال تجارب و ارزیابی آمادگی در حوزه پدافند غیر عامل را فراهم می‌کند گفت: باتوجه به افزایش حوزه و گستره تهدیدات خصوصاً تهدیدات نوین، ضروری است اسناد پشتیبان و بازنگری مستمر در این اسناد به عنوان یکی از اولویت‌های مهم معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع همواره در دستور کار باشد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار