کد خبر: 1025395
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
گزارش «جوان» از حضور قهرمانان در ساخت مدرسه و اهدای کمک‌های مؤمنانه به دانش‌آموزان محروم
قهرمانان کشتی با ساخت مدرسه، اهدای تبلت و لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان مناطق محروم، پهلوانی را در این روز‌های سخت کرونایی در میدان عمل نیز معنا کرده‌اند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: همیشه پای کار بوده‌اند، بدون آنکه فیلمبردار و عکاس دنبال خودشان راه بیندازند و مانند برخی مسئولان کمک‌های‌شان، حتی اگر یک کیسه برنج باشد را آنلاین رسانه‌ای کنند. اگر یک روز جهان‌پهلوان تختی در بازار تهران برای زلزله‌زده‌ها چرخید و کمک جمع کرد، امروز هم که کرونا محرومیت‌ها را بیشتر از قبل عیان کرده، دیگر کشتی‌گیران پای کار آمده‌اند و راهش را ادامه می‌دهند. از سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی گرفته تا خوزستان و لرستان، خبرهایش می‌رسد که به دورترین و محروم‌ترین مناطق رفته‌اند تا کمک‌هایی را که به کمک خیرین جمع‌آوری کرده‌اند به دست کسانی که حتی از کمترین امکانات هم محرومند، برسانند. در روز‌هایی که سال تحصیلی آغاز شده، از دانش‌آموزان نیز غافل نشده‌اند؛ از کمک به مدرسه‌سازی در روستا‌هایی که حتی مدرسه اش یک سقف ندارد تا رساندن نوشت‌افزار، لوازم‌التحریر و تبلت به دست بچه‌هایی که خانواده‌های‌شان وسع مالی تهیه یک دفتر و کیف مدرسه را هم برای فرزندشان ندارند. گویا قهرمانان کشتی این روز‌ها روی دیگری را نشان می‌دهند، اگر یک روز روی تشک با زیرخم‌های‌شان، لبخند را به لب مردم می‌آورند، امروز در حال پاس کردن درس پهلوانی در دورافتاده‌ترین مناطق هستند تا گوشی را دست مسئولانی بدهند که گویا درد مردم را فراموش کرده‌اند و کرونا هم بهانه‌ای شده تا خانه‌نشین شوند!

راه جهان‌پهلوان تختی را ادامه می‌دهیم

رسول خادم و برخی از قهرمانان کشتی مانند حسن رحیمی، احسان لشگری و مدال‌آوران رشته‌های دیگر در دو سال اخیر با راه‌اندازی مؤسسه خیریه علی‌ابن‌ابیطالب (ع) سعی کرده‌اند به هر نوعی در راستای مسئولیت اجتماعی‌شان، کمک‌حال محرومان در مناطق دورافتاده باشند. علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، ساخت مدرسه در روستا‌هایی که دانش‌آموزانش سرپناهی ندارند، یکی از فعالیت‌هایی است که این قهرمانان انجام می‌دهند. دیروز بود که خبرگزاری‌ها نوشتند در ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه جمعی از ورزشکاران در قالب مؤسسه خیریه علی‌ابن‌ابیطالب، کلنگ ساخت یک مدرسه در روستا‌های محروم و کپرنشین میرین و هوکابی زاهدان توسط حسن رحیمی، دارنده مدال برنز المپیک و عنوان‌دار کشتی جهان به زمین زده شد.

اردیبهشت امسال هم در روستای مولاآباد کشاری در ۲۰ کیلومتری پاکستان در شهرستان سرباز کلنگ شروع ساخت مدرسه توسط میثم نصیری، حسن رحیمی و اکرم خدابنده به زمین خورد. کمبود کلاس‌هاى مدرسه ابتدایى روستا و نبود دبیرستان دخترانه در سال‌های اخیر باعث شده بود خیلی از دختران منطقه مولاآباد کشاری بعد از کلاس ششم قید ادامه تحصیل را بزنند.

رحیمی درباره فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش مانند مدرسه‌سازی به همراه دیگر کشتی‌گیران در یک برنامه تلویزیونی گفته است: «ما وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم. همه ورزشکاران فعال هستند، اما کشتی‌گیران راه جهان‌پهلوان تختی را می‌روند و ایشان الگوی ما هستند و در این مسیر هر کاری از دستمان برمی آید انجام دهیم و خودمان را سرباز کشور می‌دانیم.»

احسان لشگری، دارنده دو برنز المپیک و جهان هم که در قالب خیریه علی‌ابن‌ابیطالب همراه دیگر کشتی‌گیران فعالیت می‌کند، زمستان گذشته پس از سرکشی به روستای محمدآباد از منطقه حاجی‌آباد سیستان و بلوچستان همراه دیگر قهرمانان متوجه شد دانش‌آموزان این منطقه محروم به دلیل بی‌توجهی مسئولان، مجبورند در کانکس یا خانه گلی که ناامن و فاقد نور کافی است، کلاس‌های درس‌شان را برگزار کنند. به همین دلیل تصمیم گرفت مدرسه دو کلاسه برای بچه‌های این روستا بسازد، مدرسه‌ای که خرداد‌ماه به بهره‌برداری رسید و لشگری روبان افتتاح آن را قیچی کرد: «به لطف خدا و حمایت‌های خیرین این مهم در کمتر از هشت ماه رخ داد و هم‌اکنون دانش‌آموزان این روستای محروم می‌توانند در یک مدرسه استاندارد ادامه تحصیل دهند.»

درخواست قهرمان جهان از وزارت ارتباطات

سعید عبدولی هم دیگر قهرمانی است که مانند سایر کشتی‌گیران سعی دارد قدمی برای دانش‌آموزان مناطق محروم بردارد. عبدولی که مدال طلای جهان و برنز المپیک را در کارنامه دارد، تابستان امسال با همکاری قرارگاه امام رضا (ع) «پویش کاروان سعید عبدولی» را جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی در راستای تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان محروم استان‌های لرستان و خوزستان به راه انداخت.

عبدولی در گفتگو با «جوان» در این رابطه توضیحات بیشتری می‌دهد: «با توجه به شیوع کرونا در کشورمان مانند بقیه دنیا، حتی خانواده‌هایی هم که در آن‌ها دو نفر شاغل هستند برای تأمین معاش زندگی‌شان به مشکل خورده‌اند، چه برسد به کسانی که بضاعت کافی ندارند و محروم هستند. با توجه به این شرایط تصمیم گرفتم حالا که اردو‌های تیم ملی تعطیل است و با توجه به کرونا شرایط سخت‌تر شده، به عنوان وظیفه شرعی خودم در قبال همنوعان، این پویش را راه‌اندازی کنم.»

عبدولی درباره فعالیت این پویش ادامه می‌دهد: «با توجه به کرونا، آموزش دانش‌آموزان مجازی شده و از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود، اما دانش‌آموزان محروم از داشتن تبلت یا گوشی برای شرکت در کلاس‌های مجازی محرومند، ما تصمیم گرفتیم با کمک‌های خیرین و همچنین کمک‌هایی که از دوستان نزدیکم رسید، تبلت و لوازم‌التحریر را بین بچه‌های محروم استان لرستان و خوزستان توزیع کنیم. تاکنون نزدیک به ۴۳ درصد مدارس اندیمشک و شهر‌های اطراف را رفته‌ایم و دانش‌آموزان نیازمند را شناسایی کرده‌ایم و تا جایی که توانسته‌ایم با کمک‌هایی که صورت گرفته، تبلت و دیگر وسایل آموزشی را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم.»

قهرمان اندیمشکی کشتی فرنگی جهان درخواستی هم از وزیر ارتباطات دارد: «با توجه به محرومیت بالایی که در خوزستان و لرستان وجود دارد، از آقای آذری‌جهرمی می‌خواهم که در زمینه اهدای تبلت به دانش‌آموزان محروم به پویش ما که با همکاری قرارگاه امام رضا (ع) فعال است، کمک کنند تا بتوانیم دل بچه‌های بیشتری را شاد کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار