کد خبر: 1025133
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به اندونزی گفت، در همکاری با این کشور به‌دنبال راه‌هایی جدید برای مقابله با چین خواهد بود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سفر به اندونزی گفت، در همکاری با این کشور به دنبال یافتن «راه‌های جدید» مقابله با چین خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پامپئو گفت، به تلاش اندونزی برای حفظ امنیت آب‌های خود و رد «ادعا‌های غیرقانونی چین» در دریای جنوب چین، احترام می‌گذارد.

او در نشست خبری با «رتنو مرسودی» همتای اندونزیایی خود «اقدام قاطعانه» اندونزی در خصوص حفظ حق حاکمیت در آب‌های تحت منازعه اطراف جزایر «ناتونا» را مورد تحسین قرار داد.

مرسودی نیز در این نشست خبری گفت اندونزی و آمریکا به تقویت همکاری‌های نظامی از طریق تقویت خرید‌های تسلیحاتی، تمرین و رزمایش، اشتراک‌گذاری اطلاعات و همکاری در زمینه امنیت دریایی ادامه خواهند داد.

پامپئو روز دوشنبه پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد هند اولین مقصد خود، در این باره گفت هدف اصلی این دور سفر‌های آسیایی به مقصد هند، سریلانکا، مالدیو و اندونزی «شامل بحث درخصوص تلاش ملت‌های آزاد برای برای مقابله با تهدیدات حزب کمونیست چین» خواهد بود.

پامپئو همچنین اعلام کرده آمریکا «انجمن ملی اتحاد مسالمت‌آمیز چین» را مأموریتی خارجی شناخته و از توافق با پکن درخصوص تقویت همکاری‌های منطقه‌ای خارج خواهد شد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در واکنش به سخن‌پراکنی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز اخیر پامپئو هشدار داد آمریکا باید آسیب زدن به روابط دوجانبه با چین را پایان دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار