کد خبر: 1025107
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
یک کارشناس محیط زیست گفت: آلودگی هوا با همراه شدن با ویروس کرونا سبب تشدید این بیماری می‌شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست، با اشاره به اینکه درباره آلودگی هوا کارشناسان و متخصصان زیادی صحبت کرده اند، اظهار کرد: بار‌ها از سوی سازمان و نهاد‌های مختلف بر کاهش آلودگی هوا تاکید شده، اما نه تنها این آلودگی کاهش پیدا نکرده است بلکه در ماه مهر و آبان سال جاری شهر تهران در آلودگی هوا رکورد زده است.

او در ادامه بیان کرد: آلودگی هوا با همراه شدن با ویروس کرونا سبب تشدید این بیماری می‌شود که بخشی از این آلودگی‌ها مربوط به خودرو‌های فرسوده است؛ در تهران صد و ۵۰ هزار خودرو فرسوده وجود دارد که به دلیل مشکلاتی که در سوخت آن‌ها وجود دارد منجر به آلودگی هوا می‌شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آلودگی هوا ناشی از صنایع و کارخانجات آلاینده است، تصریح کرد: در بسیاری از مراکز استان‌ها حتی با وجود طرح‌های ترافیکی و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها آلودگی هوا نیز وجود دارد و بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها همچنان از سوخت‌های غیر استاندارد استفاده می‌کنند.

محبوب فر بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای داشتن هوای پاک باید تلاش خود را بکند و کارخانه‌ها و صنایع را پایش کند تا از سوخت مازوت استفاده نکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار