کد خبر: 1025038
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
در شرایطی که رژیم صهیونیستی علناً از موج اسلام‌ستیزی غرب حمایت کرده، رژیم‌های عربی به‌رغم مخالفت ظاهری با هتاکی به مقدسات اسلامی، برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی به صف شده‌اند. همانگونه که ترامپ گفته حدود ۹ یا ۱۰ کشور عربی دیگر آماده عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند؛ ادعایی که وزیر خارجه سعودی مهر تأییدی بر آن زده و گفته که عادی‌سازی با تل‌آویو در نهایت رخ خواهد داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که رژیم‌های عربی تا چندی پیش مدعی بودند که به هیچ وجه با رژیم صهیونیستی سازش نخواهند کرد، پس از شکستن تابوی این اقدام توسط امارات، بحرین و سودان، راه برای عادی‌سازی دیگر اعراب با اسرائیل هموار شده، تا جایی که این رژیم‌ها به دنبال سبقت گرفتن از همدیگر هستند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا که روند عادی‌سازی اعراب با رژیم صهیونیستی را کلید زده است، این بار از به صف شدن تعداد دیگری از کشور‌های عربی خبر داد. ترامپ دیروز در سخنانی مدعی شد که حدود ۹ یا ۱۰ کشور عربی دیگر آماده عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند. به گزارش شبکه روسیا الیوم، دونالد ترامپ در این باره گفت: «ما چیز‌های زیادی در آینده خواهیم داشت و معتقدم همه را به دست خواهیم آورد. توافق‌های بسیار بیشتری بعد از انتخابات امریکا اعلام می‌شود. ما اکنون کار‌های زیادی را باید انجام دهیم». ترامپ به جدول زمانی مشخصی برای این مسئله اشاره نکرد. رسانه‌های صهیونیستی در هفته‌های اخیر گزارش داده‌اند که بسیاری از کشور‌های عربی از جمله عمان و قطر، در صف عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار گرفته‌اند، حتی یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی موساد روز سه شنبه گفت که عربستان سعودی یکی از این کشور‌هایی است که می‌خواهد عادی‌سازی با تل‌آویو را به دولت امریکا هدیه بدهد. این ادعا از سوی مقامات سعودی هم تأیید شده است و وزیر خارجه عربستان تأکید کرد، عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی در نهایت اتفاق خواهد افتاد. به گزارش پایگاه خبری العهد، فیصل بن فرحان روز چهار شنبه در همایش مجازی مرکز سیاست خاور نزدیک واشنگتن گفت: «تحقق صلح و ثبات دائم تنها از طریق توافق میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ممکن است». وی گفت: «عادی‌سازی روابط اتفاق می‌افتد، اما لازم است یک کشور فلسطینی تشکیل و طرح صلح میان فلسطین و اسرائیل ازسرگرفته شود». بن فرحان ادعا‌های امارات درباره لغو طرح الحاق در ازای توافق عادی‌سازی را تکرار کرد و گفت: «اگر از این بعد نگاه کنیم این مسئله به هموار شدن مسیر برای بازگشت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به میز مذاکرات کمک می‌کند». مقامات عربی عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را در راستای حمایت از ملت فلسطین توجیه می‌کنند، اما در عمل اقدامی برای دفاع از حقوق فلسطینی‌ها انجام نداده‌اند. همزمان با صف عادی‌سازی اعراب، دور دوم مذاکرات غیرمستقیم درباره ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی روز چهار شنبه در مقر سازمان ملل در جنوب لبنان برگزار شد. ترسیم مرز‌های دریایی بین دو طرف، در راستای عادی‌سازی لبنان با تل‌آویو انجام می‌شود. ترامپ تلاش دارد با نزدیک کردن اعراب به رژیم صهیونیستی به مناقشه ۷۰ ساله فلسطین و اسرائیل پایان داده و ائتلاف جدید منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد و اعراب نیز به شدت از این مسئله حمایت می‌کنند. رژیم صهیونیستی و اعراب، ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت ملی خود می‌دانند و برای مقابله با این تهدید مشترک به سمت همگرایی بیشتر پیش رفته‌اند.

تجهیز تل‌آویو مقابل ابوظبی

پس از موافقت دولت امریکا با فروش جنگنده‌های اف- ۳۵ به امارات به‌عنوان یکی از جوایز عادی‌سازی، برای از بین بردن نگرانی صهیونیست‌ها کاخ سفید تلاش دارد تسلیحات پیشرفته‌ای در اختیار تل‌آویو قرار دهد. رسانه‌های صهیونیستی و امریکایی روز چهار شنبه از طرح واشنگتن برای مجهز کردن رژیم صهیونیستی به قوی‌ترین بمب ضد پناهگاه هسته‌ای خبر دادند. به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که «جاش گوتمایمر» و «برایان مست»، عضو مجلس نمایندگان امریکا جمعه هفته جاری پیش‌نویس پیشنهادی را برای مجهز کردن تل‌آویو به قوی‌ترین بمب ضد پناهگاه هسته‌ای ارائه می‌دهند. در همین راستا، گوتمایمر گفت: «هدف از این قانون اطمینان از «برتری نظامی» اسرائیل در منطقه، تخریب اهداف زیرزمینی و حفاظت از منافع واشنگتن و تل‌آویو است.» وی درباره جزئیات این پیش‌نویس قانون نیز تصریح کرد: «پیش‌نویس تهیه شده بر گفتگو و مشورت پنتاگون با اسرائیل و ارائه گزارش‌ها به کنگره امریکا درباره توانایی‌های اسرائیل برای مقابله با تهدید‌های مختلف در منطقه تأکید دارد.» رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این پیش‌نویس پس از امضای توافقنامه‌ای میان تل‌آویو و واشنگتن درباره تضمین برتری نظامی منطقه‌ای اسرائیل در هفته گذشته مطرح شده است. دو حزب مذکور خواهان تغییر قوانین امریکا در عدم فروش «مادر بمب‌ها» به کشور‌های خارجی و اجازه فروش آن تنها به رژیم صهیونیستی با هدف حفظ برتری نظامی آن در خاورمیانه شده‌اند. بمب مذکور ۱۴تن وزن دارد و می‌تواند اهداف موجود تا عمق ۶۰متری زمین را منهدم کند. این بمب بزرگ‌ترین بمب ضد پناهگاه هسته‌ای در زرادخانه تسلیحاتی امریکا است.

پیش‌تر مقامات تل‌آویو مخالفت خود را با فروش جنگنده‌های پیشرفته اف- ۳۵ به امارات اعلام کرده بود، اما در نهایت واشنگتن صهیونیست‌ها را به فروش این تسلیحات متقاعد کرد و بر اساس گزارش رسانه‌ها، قرار است امریکا نوع تضعیف شده این جنگنده‌ها را در اختیار امارات قرار دهد تا اسرائیل به راحتی بتواند آن‌ها را رهگیری کند. حفظ برتری نظامی اسرائیل اولویت اصلی امریکا در مقابل اعراب است و به همین منظور از تجهیز رژیم‌های عربی به پیشرفته‌ترین تسلیحات خودداری می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
این صف بزودی برای فرانسه هم شروع میشه اول ترکیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار