کد خبر: 1024557
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره حذف از حضور در جلسات شورای اجرایی فناوری اطلاعات به دلیل تذکر به رئیس جمهور توضیحاتی ارائه کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: معصومه پاشائی بهرام، عضو ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت درباره خبر حذف از حضور در جلسات شورای اجرایی فناوری اطلاعات به دلیل تذکر به رئیس جمهور درخصوص اولویت‌های این حوزه، گفت: دستور کار جلسه گذشته شورای اجرایی فناوری اطلاعات به جای تمرکز بر اقتصاد، یکپارچه‌سازی سامانه‌های اقتصادی، مکلف کردن گمرک به شفافیت و بارگذاری داده‌ها در سامانه تجارت در شرایط کنونی، مسائل غیراولویت دار بود که بنده به این موضوع اعتراض کردم، هرچند پافشاری بنده موجب شد که یکپارچه‌سازی سامانه‌های اقتصادی در دستور کار جلسه بعدی قرار گیرد، اما به دستور رئیس جمهور، بنده که عضو ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات هستم برای جلسه بعدی دعوت نشدم. نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند در جلسه قبلی شورای اجرایی فناوری اطلاعات بیان کردم که مجلس نیز آمادگی همکاری برای یکپارچه‌سازی سامانه‌های اقتصادی را دارد، اما به جای استقبال از این پیشنهاد، من را در جلسه هفته گذشته این شورا دعوت نکردند. عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: رئیس جمهور باید بداند این شورا‌ها برای کمک به پیشبرد اهداف نظام بوده و بازوی فکری برای ایشان محسوب می‌شوند که باید از حضور صاحب نظران استقبال کنند. در ضمن ایشان خود در سال ۹۵ مدافع نظارت بر دولت بودند تا دیکتاتوری ایجاد نشود، اما اکنون نظارت و نظر مجلس را بر نمی‌تابند!

وی با بیان اینکه جلسات بدون دعوت و حضور عضو ناظر مجلس قانونی نیست، اضافه کرد: به نظر می‌رسد اگر فردی روی حرف رئیس جمهور حرف بزند از حضور در جلسات حذف می‌شود، مانند آنچه برای آقای ازغدی و آقای ضرغامی اتفاق افتاد. رئیس مجمع بین‌المجالس آسیایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: من اگر جای رئیس جمهور بودم در زمان باقیمانده قوی‌تر از گذشته کار می‌کردم و از همه برای خروج کشور از این شرایط کمک می‌گرفتم تا خاطره بدتر از این در اذهان مردم از خود بجا نگذارم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار