کد خبر: 1023568
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
علیرضا حیدرآبادی پور مدیرعامل بانک سرمایه شب گذشته به کشور مسترد شد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: "علیرضا حیدرآبادی پور به کشور بازگردانده شد" خبری کوتاه و تک خطی که اقدامی بی‌سابقه را مخابره می‌کرد.

برای اولین بار یکی از مفسدان اقتصادی و اختلاس گرانی که برای فرار از چنگال قانون به خارج از کشور پناه برده و متواری شده بود با همکاری دستگاه قضا و اینترپل ایران به کشور مسترد شد و در چنگال قانون افتاد.

شبی تلخ برای علیرضا حیدرآبادی‌پور

شب گذشته و پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری قوه قضائیه و اینترپل سرانجام علیرضا حیدرآبادی پور یکی از مفسدان اقتصادی و مدیرعامل سابق بانک سرمایه به کشور بازگردانده شد.

علیرضا حیدرآبادی‌پور بهمن ۱۳۹۴ به مدیرعاملی بانک سرمایه منصوب و خرداد ۹۵ از این سمت برکنار شد و با آغاز رسیدگی به پرونده بانک سرمایه با وثیقه میلیاردی آزاد بود و سرانجام سال ۹۷ به خارج از کشور فرار کرد.

حیدرآبادی پور به عنوان مدیر بانک سرمایه شناخته شده بود، اما بعد‌ها به دلیل فسادی که در این بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان انجام داد به عنوان یکی از اختلاس گران ایران معروف شد.

نقش حیدرآبادی‌پور در پرونده بانک سرمایه چه بود؟

نقش او در دو پرونده بزرگ اختلاس مالی به صورت کاملا مشخص است حیدر آبادی پور در خلال ارائه ضمانت نامه‌های مختلف در بانک سرمایه نقش بسزایی داشته و از این راه پول‌های بسیاری را به جیب زده است.

به گفته قهرمانی نماینده دادستان اولین ضمانت‌نامه‌ها در بانک سرمایه توسط علیرضا حیدرآبادی پور داده شده است و با امامی و سایر متهمان بانک سرمایه بر سر یک سفره می‌نشسته اند.

پس از دو سال از فرار علیرضا حیدرآبادی پور به اسپانیا سرانجام شب گذشته با تلاش بسیار نیرو‌های انتظامی ضابط قضایی به کشور بازگردانده شد پرونده او در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

حکم غیابی حیدر آبادی پور صادر شد

اما از آنجایی که وی به خارج از کشور فرار کرده بود دادگاه او را به صورت غیابی به ۱۲سال حبس محکوم کرد که پس از بازگشت او به ایران اجرا خواهد شد.

با وجود آنکه علیرضا حیدرآبادی پور برای فرار از چنگال قانون به خارج از کشور فرار کرده بود، اما در خلال یکی از جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده اش گفته شد که وی برای درمان فرزندش به اسپانیا رفته و به ایران باز خواهد گشت، اما پس از گذشت دو سال و از آنجایی که او اقدامی برای بازگشت به ایران نکرده بود پلیس اینترپل برای وی اعلان قرمز صادر کرد و در کشور اسپانیا دستگیر و به ایران مسترد شد.

حیدرآبادی پور در اسپانیا دستگیر شد

سردار شیرزاد رئیس اینترپل ناجا درباره بازداشت حیدر آبادی پور مدیر فراری بانک سرمایه گفت: بنا به درخواستی که برای صدور اعلان قرمز این فرد از پلیس بین الملل تهران صادر شده بود پلیس بین الملل ناجا اعلان قرمز را صادر کرد و پس از صدور این اعلان قرمز بود کشور اسپانیا دستگیر شد و اینترپل اسپانیا به ما اعلام کرد که برای استرداد او به ایران به اسپانیا برویم و هم اکنون او به کشور بازگشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا مکررا به این موضوع تأکید کرده است که قوه قضاییه برای مبارزه با فساد و رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی پیگیرتر از همیشه است و کسانی که در معرض این اتهام هستند باید خود را تسلیم دستگاه قضا کنند.

وی گفت: این‎که غرب به یک متهم یا مجرم اقتصادی که با پول‎های حرام فرار کرده پناه بدهد، با هیچ‎ یک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست.

حال حیدر آبادی پور خوب نیست

اما حیدرآبادی پور که خود را در اسپانیا و در امنیت کامل میدید حال در چنگال قانون افتاده و حال خوبی ندارد پس از دستگیری این فرد و با حالتی پرخاشگرانه در فرودگاه صحبت میکرد و از اینکه نتوانسته در امنیت کامل و به دور از محاکمه قانونی و عادلانه قرار گیرد ناراحت است.

پول‌های نامشروع بسیار و اقدامات مجرمانه متعدد و اختلاس‌هایی که در جیب حیدرآبادی‌پور رفته منجر به آن شد تا چندین جلسه دادگاه به صورت غیابی برای وی برگزار شود و سرانجام به ۱۲ سال حبس محکوم شود حال با وجود استرداد او به کشور و از آنجایی که رای متهم صادر شده وی برای تحمل ۱۲ سال حبس باید به زندان برود حتی پول‌های نامشروع صندوق ذخیره فرهنگیان و بیت‌المال در جیب به او هم نتوانسته امنیتش را در کشور‌های اروپایی تضمین کند و برای اولین بار به عنوان اولین متهم اقتصادی به ایران بازگردانده شده، به گفته مسئولان دستگاه قضایی روند ادامه رسیدگی برای بازگرداندن سایر متهمانی که در کشور‌های مختلف دنیا قرار دارند ادامه خواهد داشت.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
انشالا این رویه ادامه پیدا کنه. ودرزندان هم برای اقایان هتل درست نکنن .که بخورنو بخابنو ائمه اطهاروقرانو نظام فحاشی کنن. اینها اگه بدون نفوذ نحاکمه شوند فقط یه حکم دارند و.مصادره همه اموال خانواده .واعدام.اما همونطوریکه رهبرمونهم معترفند باحکومت ایلامی فاصله زیادی داریم. داماد نعمت زاده فراموش نشه. ظاهرا اوتاوا مدینه فاضله مفسدین دانه درشت شده.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار