کد خبر: 1023335
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
رأی گیری غیابی رکورد زد
جدال لفظی نامزد‌های ریاست جمهوری امریکا و طرح شائبه تقلب، فضای این کشور را به شدت دوقطبی کرده و سبب شده بیش از ۱۰ میلیون امریکایی در رأی‌گیری زودهنگام شرکت کرده و رشد مشارکت ۲۰ درصدی نسبت به دوره قبل را ثبت کنند. دونالد ترامپ هم که در نظرسنجی‌ها نسبت به رقیب دموکراتش عقب است برای تغییر نظر امریکایی‌ها، لفاظی علیه جو بایدن را تشدید کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  تنها ۲۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا بیش از ۱۰ میلیون امریکایی در رأی‌گیری زودهنگام و غیابی این انتخابات شرکت کرده و رأی خود را درون صندوق‌ها ریخته‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش‌ها حاکی است که در این دور از انتخابات، شهروندان بیشتری تمایل به ارسال رأی خود از مسیر پست دارند و بنا بر اخبار رسانه‌های امریکا، در برخی حوزه‌های رأی‌گیری در ایالت‌های مختلف، صف‌های طولانی برای شرکت در انتخابات شکل گرفته است. رأی‌گیری غیابی انتخابات امریکا از ۱۸ سپتامبر آغاز و تاکنون در ایالات مختلفی از جمله مینه سوتا، ویرجینیا، داکوتای جنوبی و آتلانتا برگزار شده است. بر اساس منابع اطلاعات انتخاباتی، دانشگاه فلوریدا تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار امریکایی در ایالت‌هایی که رأی‌گیری زودهنگام را آغاز کرده‌اند به نامزد مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری رأی داده‌اند. این عدد، نشانی مهم از افزایش مشارکت امریکایی‌ها برای تعیین رئیس‌جمهور آتی این کشور است. چهار سال قبل تا روز ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ میلادی، تنها حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار امریکایی رأی خود را درون صندوق‌ها انداخته بودند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمار‌ها نشان می‌دهد میزان مشارکت در پنج ایالت مینه‌سوتا، داکوتای جنوبی، ورمونت، ویرجینیا و ویسکانسین نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر، رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری امریکا در حالی از روز دو شنبه در ایالت جورجیای این کشور آغاز شد که گزارش‌ها حاکی از انتظار چند ساعته رأی‌دهندگان در صف‌های طولانی در برخی حوزه‌های رأی‌گیری این ایالت بوده و مقام‌های انتخاباتی از شکسته شدن رکورد شرکت رأی‌دهندگان صحبت می‌کنند.

این افزایش میزان مشارکت در انتخابات امریکا در حالی رخ می‌دهد که شیوع بیماری کرونا در این کشور، وضعیت نگران‌کننده‌ای را به وجود آورده و به همین دلیل بسیاری از ایالت‌های دموکرات ترجیح داده‌اند رأی خود را به صورت زودهنگام یا به صورت پستی ثبت کنند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در هفته‌های اخیر بار‌ها اعلام کرده احتمال وقوع تقلب و تخلف در رأی‌گیری پستی بالا است. تمایل مردم به رأی دادن در این دور از انتخابات نشان می‌دهد که جنگ لفظی ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها به وجود تقلب احتمالی، فضای جامعه امریکا را به شدت دوقطبی کرده است. ترامپ بار‌ها اعلام کرده که در صورت شکست در انتخابات قدرت را به طور مسالمت آمیز واگذار نخواهد کرد و این مسئله بر احتمال شورش‌های خیابانی و مداخله احتمالی ارتش برای برقراری امنیت در این کشور، موجی از نگرانی را در بین امریکایی‌ها ایجاد کرده است. ترامپ درصدد است با متهم کردن دموکرات‌ها به تقلب در انتخابات، و اینکه با آمدن بایدن امریکا تسلیم چینی‌ها خواهد شد، ملی‌گرایان امریکایی را تحریک کرده و فضای انتخاباتی را به سمت خود برگرداند.

لفاظی برای رأی

هرچند ترامپ تلاش می‌کند به هر نحوی شده در هفته‌های باقی مانده، افکار عمومی را به سمت خود جلب کند و برای دومین بار وارد کاخ سفید شود، اما نظرسنجی‌ها همچنان از پیشتازی جو بایدن حکایت دارد. به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، نظرسنجی‌های محرمانه حزب جمهوریخواه نشان می‌دهد ترامپ نه تنها در ایالت‌هایی که پیروزی در آن‌ها حیاتی است، عقب است، بلکه به حدی مستقل‌ها را رویگردان ساخته که جو بایدن در ایالت‌های کاملاً قرمز [طرفدار جمهوریخواهان]از جمله مونتانا، کانزاس و میسوری پیش است. موقعیت دونالد ترامپ در میان رأی‌دهندگان، به ویژه جمهوریخواهان را درباره ایالت‌های به اصطلاح «کمربند آفتاب» نگران کرده است. ایالت‌های جورجیا، تگزاس و آریزونا به لحاظ سیاسی چندین دهه است که در کنترل جمهوریخواهان مانده است. بر اساس نظرسنجی یاهونیوز و یوگاو، در ایالت میشیگان برتری بایدن بر ترامپ به ۳ /۷ درصد رسیده است. در مینه‌سوتا برتری بایدن به ۳ /۹ درصد رسیده است. برتری آرای جو بایدن دموکرات در ایالت نوادا ۴ /۶ درصد بوده است. همچنین، در ایالت کارولینای شمالی بایدن برتری ۲/ ۲ درصدی بر ترامپ دارد.

باتوجه به عقب ماندن ترامپ از رقیب دموکرات خود، ترامپ تلاش می‌کند با زیر سؤال بردن سلامت روانی بایدن، موقعیت سیاسی خود را تقویت کند. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، ترامپ دو شنبه شب بار دیگر بایدن را به داشتن زوال عقل متهم کرد و در توئیتر نوشت: «بایدن دوباره در سخنرانی‌اش گفت برای سنای امریکا رقابت می‌کند و به طور کامل فراموش کرد کجاست (ایالت اشتباه!). جو هرگز آدم خوب و مهربانی نبوده، بنابراین برای ایالات متحده پذیرش غیرقابل قبول بودن زوال عقل بدیهی و در حال وخیم شدن او راحت‌تر است». بایدن در سخنرانی‌های اخیر خود گاف‌هایی داده است که ترامپ از این مسئله برای ضربه زدن به رقیب خود بهره می‌برد تا نظر امریکایی‌ها را نسبت به رأی دادن به دموکرات‌ها تغییر دهد. به گزارش بی‌بی‌سی، ترامپ حتی در پیام‌های خود سعی کرده مردم ایالت‌هایی را که در آن‌ها آرای چندانی ندارد تشویق به تغییر نظر کند. ترامپ در این پیام‌ها صراحتاً مردم ایالت‌های ایلینویز، نیویورک و کالیفرنیا را مورد خطاب قرار داده و با دادن هشدار نسبت به اینکه رأی دادن آن‌ها به جو بایدن، همانند رفتن به جهنم است، از آن‌ها خواسته در انتخابات سوم نوامبر به او رأی بدهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
ملت امریکا باید سرنوشت خود را خود بدست گیرد و از زیر یوغ این دروغگوها و مفسدین و ظالمین و خون آشامان ، خود را رهائی بخشد .
باید به حرف امام خامنه ای جامه عمل بپوشاند که فرمودند :
بزرگترین دشمن امریکا ، ملت امریکاست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار