کد خبر: 1023290
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
رئیس جمهور:
حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور، تاکید بر واگذاری سهام دستگاه‌های دولتی را نشان از عزم راسخ دولت برای بهینه‌سازی روند خصوصی‌سازی در کشور برشمرد و اطمینان داد که برنامه عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت.
به گزارش جوان‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه روز سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیس کل بانک مرکزی از تلاش‌های انجام شده برای استفاده از منابع ارزی در خارج از کشور، گزارشی ارائه کرد و با تشریح توافقات خود با مسئولین عراق در سفر به این کشور، از تلاش‌های گسترده‌تر برای استفاده از منابع ارزی در سایر کشور‌ها و گشایش‌های مفیدی که در این خصوص صورت گرفته، خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از گزارش رئیس کل بانک مرکزی، با تاکید بر لزوم پیگیری جدی برای دسترسی و استفاده از منابع ارزی مسدود شده کشورمان در خارج از کشور گفت: هر چند تحریم‌های آمریکا شرایط سختی برای تعاملات اقتصادی کشور ایجاد کرده است، اما با تلاش‌های انجام شده، استفاده از این منابع در حال افزایش است و تخصیص منابع به مصارف کالا‌های اساسی و نیاز‌های تولیدی کشور استمرار خواهد یافت.

در این جلسه همچنین دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از سفر خود به چین و دیدار و توافقات با مقامات این کشور در حوزه تبادلات مالی و پولی و روابط دو کشور در حوزه حمل و نقل دریایی گزارشی ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از این گزارش، با بیان اینکه توسعه اقتصادی همه کشور‌ها به صورت ملموس با دیپلماسی اقتصادی گره خورده است، تصریح کرد: باید در این مقطع با تقویت اولویت‌های ارتباطی خود، با چین، کشور‌های منطقه اوراسیا و همسایگان، در حوزه‌های مختلف از انرژی تا فناوری، برای توسعه روابط اقتصادی برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه دولت به دنبال تسریع در پیگیری اجرای توافقات با کشور‌های منطقه است، خاطرنشان کرد: در این زمینه فعال شدن کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشور‌های هدف ضروری است و در اهداف اقتصادی تجارت با شرق و همسایگان، توجه به سیاست صادرات‌محور بودن باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین گسترش همکاری با اتحادیه اوراسیا را از نظر اقتصادی قدم بسیار مهمی دانست و گفت: ایران علاوه بر ظرفیت تولید و تامین واردات برخی از این کشورها، با توجه به قرار گرفتن در بهترین موقعیت ترانزیتی، می‌تواند مسیری مناسب برای ترانزیت کالا‌های کشور‌های عضو این اتحادیه باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید بر واگذاری سهام دستگاه‌های دولتی را نشان از عزم راسخ دولت برای بهینه‌سازی روند خصوصی‌سازی در کشور برشمرد و اطمینان داد که برنامه عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت.

روحانی اظهارداشت: برنامه عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه در راستای چابک‌سازی، اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و حمایت از بازار سرمایه به‌ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال مولد و در مجموع مردم‌محور کردن اقتصاد، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و زدودن فساد از بدنة اقتصاد انجام می‌گیرد.

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد که رونق، پویایی و فسادزدایی جدی از اقتصاد کشور و ایجاد فرصت برابر برای آحاد مردم از طریق تداوم عرضة سهام بنگاه‌های بزرگ و متوسط باید با یک طرح دقیق انجام گیرد که دولت چنین طرحی را تهیه کرده و با دقت و جدیت در حال اجرای آن است.

روحانی از مصادیق عینی این برنامه را عرضة سهام شرکت‌های بزرگ پتروشیمی، پالایشی، فلزی، بانکی، بیمه‌ای، خودرویی و زیرمجموعه‌های آن‌ها برشمرد که از طریق عرضة مستقیم و صندوق‌های مالی قابل معامله (ای تی اف) و سایر روش‌ها تحقق پیدا کرده و این روند ادامه دارد.

پس از گزارش وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی، رئیس جمهور برای رفع موانع و تسریع و تسهیل در پرداخت مالی و تسهیلات در نظر گرفته و مصوب ستاد ملی کرونا دستورات لازم را صادر کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار