کد خبر: 1023284
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: بنگاه‌های معاملاتی املاک به هیچ عنوان حق خرید و فروش اراضی کشاورزی بدون استعلام از سازمان جهاد کشاورزی را ندارند.

 احمد موقری  در نشست تخصصی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت و سازهای غیرمجاز، افزود: بنگاه های معاملاتی چنانچه در این رابطه ورود پیدا کنند در صورت عدم استعلام از جهاد کشاورزی و بروز تخلف از قوانین و مقررات جاری بر اساس دستور قضایی پلمب خواهند شد.

وی بر ایجاد هماهنگی های اولیه و لازم قبل از اعزام تیم های امحاء و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در استان با مقامات قضائی تاکید و اضافه کرد: باید توجه داشت که اجرای احکام قلع و قمع با رعایت حساسیت های موجود و با وجود هماهنگی لازم با سایر دستگاه های ذیربط عامل اساسی موفقیت در اجرای آن ها است.

موقری ادامه داد: اجرای این احکام با رعایت مقدمات لازم و توجیه مرتکبین و سایر عوامل دخیل می تواند بسیار موفقیت آمیز بوده و از جری شدن متخلفان و سودجویان جلوگیری کند.

وی لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت و سازهای غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم مبارزه با تخریب منابع غذایی از سوی هیچ نهاد و ارگان دولتی یا خصوصی پذیرفته نبوده و همگی باید برای تأمین امینت غذایی جامعه، دغدغه مبارزه با این عوامل و موضوعات را داشته باشند.

موقری ادامه داد: این موضوع باید به ضرورت درک واقعیت های جامعه و نیازمندی های مردم به داشتن محیطی امن و دور از شلوغی های شهر و تسهیل در رفع این نیازمندی ها از طریق صورتجلسات قانونی و احداث شهرک های ویلایی در چند نقطه شهر تبریز و سایر شهرستان ها به منظور جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم مرتبط، تبدیل شود.

وی بر ممانعت از خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سودجویان تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر