کد خبر: 1022678
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
بازی کرونا از هشدار و بحران گذشته و حالا اگر بخواهیم در یک جمله از وضعیت استان‌های کشور صحبت کنیم، باید بگوییم روز‌های سیاهی در وضعیت قرمز کرونایی بر مناطق مختلف کشور حاکم است. البرزی‌ها با از دست دادن ۳۲ بیمار دیگر مجموع جانباختگانشان به هزار و ۲۸۱ نفر رسید و همدان دوباره با اوج‌گیری کرونا در مناطق مختلفش، با افزایش مراجعه کرونایی‌ها به مراکز درمانی مواجه است. این در حالیست که کرونا همچنان اقتصاد را هدف قرار داده و با خسارت میلیاردی به صنعت گل لرستان، بسیاری از فعالان این عرصه را به ورشکستگی کشانده است.
حوريه ملكي

سرویس ایران جوان آنلاین: البرزی‌ها که در مسیر سفر بسیاری از شهروندان به سمت شمال و غرب کشور قرار دارند، از آسیب‌های آنان در امان نبوده و با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور، تعداد جانباختگان در این استان نیز بالا رفته و طی پنج‌شنبه و جمعه با فوت ۳۲ نفر دیگر از البرزی‌ها، مجموع جانباختگانشان به هزار و ۲۸۱ نفر رسید. در همین رابطه دکتر محمد فتحی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه ۱۰۳ بیمار با علائم کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند، گفت: «مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۱۹ هزار و ۱۵۰ نفر است.»


همدان دوباره با اوج‌گیری کرونا در مناطق مختلفش مواجه است، به‌طوری‌که به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان روند مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در همدان افزایشی است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ مورد جدید به آمار مبتلایان افزوده شده است.


محمد طاهری‌ظهر با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰۹ شهروند همدانی بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند، تأکید کرد: «تعداد تخت‌های مراقبت ویژه در مرکز استان همدان با محدودیت‌های جدی مواجه است. از مردم استان خواهشمندم با رعایت نکات بهداشتی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به مجموعه کادر بهداشت و درمان در کنترل بیماری کرونا کمک کنند.»


خسارت میلیاردی به اقتصاد گل


کرونا تاکنون ۷ هزار و ۲۸۳ نفر را در کرمان راهی بیمارستان کرده است. مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص آخرین آمار استان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ گفت: «موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا هم‌اکنون در بیمارستان‌های کرمان ۳۲۱ مورد است.»


وی با بیان اینکه مجموع جانباختگان ابتلای قطعی به کووید۱۹ از ابتدای اپیدمی تاکنون ۹۰۲ نفر است، ادامه داد: «تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر است که از این تعداد هفت نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.»


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد موارد جدید بستری در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان کرمان را ۷۳ نفر ذکر و اظهار کرد: «موارد جدید در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴۳ مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هفت مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سه مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم دو مورد و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۸ مورد هستند.»


کرونا خسارات زیادی به اقتصاد و معیشت شهروندان نیز وارد کرده و بر همین اساس معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد‌کشاورزی لرستان اعلام کرده است، گلخانه‌های تولید گل این استان با شیوع کرونا خسارت مالی زیادی دیدند. جواد صالحیان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی و کسب‌وکار‌های مرتبط با آن یکی از حوزه‌های اقتصادی متأثر از کووید۱۹ بوده که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با تعطیلی و رکود همراه شده است، ادامه داد: «کاهش تقاضای محصولات از جمله پیامد‌های نامطلوب شیوع این ویروس در بخش کشاورزی بوده که تولیدکننده با از دست دادن بازار‌های خود، نهایتاً متحمل هزینه‌هایی شده است.» به گفته این مسئول، حمایت دولت از کشاورزان و تولیدکنندگان آسیب‌دیده از کرونا در بخش کشاورزی بسیار کم است. اینکه دولت به ازای هر نفری که در یک گلخانه مشغول به کار است، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بدهد، رقم بسیار ناچیزی است و جبران این همه خسارت را نمی‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار