کد خبر: 1022520
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تأکید بر ضرورت نظارت دقیق بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: تهران تلخ‌ترین روز‌های کرونایی خود را می‌گذراند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: علیرضا زالی در نشستی که با هدف بررسی اقدامات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مقابله با کرونا با حضور اعضای هیأت مدیره و مدیران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، با بیان اینکه کشور‌های آسیای شرقی علی‌رغم مجاورت جغرافیایی با چین، نسبت به بسیاری از کشور‌های دورتر به نقطه داغ ابتلا تبدیل نشدند، بر نقش پررنگ صنعت هوایی در گسترش بیماری‌های واگیر اشاره کرد.

زالی با تأکید بر اینکه تهران تلخ‌ترین روز‌های کرونایی خود را می‌گذراند، نگاه مسؤولیت پذیرانه مدیران ارشد فرودگاه‌ها را در کنترل این بیماری بسیار تاثیرگذار توصیف کرد.

وی با بیان اینکه نوع تعهد سازمانی که به عنوان یک فرهنگ در ماه‌های کرونایی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شکل گرفته ارزنده است، گفت: این فرهنگ کماکان به عنوان یک خصلت سازمانی برای استمرار پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی بهداشتی با همان طراوت روز‌های آغازین برای صیانت از سلامت مسافرین باید باقی بماند.

زالی در ادامه یادآور شد: البته شیوه‌نامه‌های استاتیک در روز‌های بحرانی پاسخگوی نیاز‌ها نیستند و شیوه‌نامه‌ها باید به صورت داینامیک و پویا تدوین شوند.

وی با اشاره با ساختار منظم و دیسیپلین‌پذیر این شرکت، گفت: این شرکت ظرفیت خوبی برای توجه به موازین بهداشتی دارد و تلاش این شرکت در سال‌های اخیر برای رسیدن به استاندارد‌های بین المللی یک نقطه قوت است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با اشاره به چند وجهی و چند ساحتی بودن فرآیند سفر مسافران از طریق این شرکت، بر ضرورت آنالیز سهم خطرات بخش‌های مختلف از جمله گیت‌های کنترلی، ایرلاین‌ها و استقرار در هواپیما‌ها تأکید کرد.

زالی همچنین ضمن اشاره به اینکه نیرو‌های انسانی شاغل در این سازمان عموما از جمله نیرو‌های متخصص و مجرب هستند که به راحتی امکان جایگزینی آن‌ها وجود ندارد، بر ضرورت تدوین پروتکل‌های سختگیرانه برای صیانت از جان و سلامت آنان با راه‌هایی همچون غربالگری، خوداظهاری، آزمایش‌ها و معاینات ادواری تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از توفیق شیوه‌نامه‌ها به آحاد شهروندی مرتبط است، نسبت به تهیه بسته‌های آموزشی برای بالا بردن سطح سواد سلامت مسافران توسط ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران اعلام آمادگی کرد.

زالی با اشاره به آسیب بزرگی که صنعت هوانوردی در جهان دیده است، صنعت هوایی کشور را نیز از این آسیب مستثنی ندانست و افزود: دولت می‌تواند با پرداخت یارانه با جبران بخشی از این آسیب به کنترل کرونا نیز کمک کند.

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این جلسه تاکید کرد که با وجود کاهش ۸۰ درصد درآمد‌های هوانوردی در شرکت، فرودگاه‌ها از تمام ظرفیت‌های موجود در استان‌ها برای تأمین امکانات و منابع لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران کرونا استفاده کردند.

وی ادامه داد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دارای دو وظیفه اصلی است که مدیریت و راهبری ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت و نیز مدیریت ترافیک هوایی آسمان ایران را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه فرودگاه در عین داشتن زیرساخت‌های انتقال سریع مسافران، در صورت عدم اتخاذ تمهیدات لازم، ظرفیت انتقال سریع بیماری کرونا را نیز داراست، افزود: نخستین بخشنامه‌های مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا را پنجم بهمن سال ۱۳۹۸ یعنی قبل از شیوع بیماری در ایران، صادر کردیم و سپس وارد مراحل عملیات اجرایی و انجام اقدامات جدی در راستای دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدیم.

وی تاکید کرد: مدیران فرودگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند مانع گسترش ویروس کرونا شوند و باید تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در این زمینه همکاری کنند.

امیرمکری با اشاره به جابه جایی ۴۵ تا ۵۰ میلیون مسافر سالانه در فرودگاه‌های کشور گفت: تمام مسافران ورودی و خروجی در بدو ورود به فرودگاه‌ها غربالگری می‌شوند و از جمله اقدامات پیشگیرانه می‌توان به ضدعفونی و گندزدایی سطوح، رعایت فاصله‌گذاری و نظارت و کنترل اجرای پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.

وی از اختصاص حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین محصولات شوینده مورد نیاز فرودگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها با وجود شرایط دشوار کاهش ۸۰ درصدی درآمد‌های هوانوردی شرکت خبر داد و افزود: با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردیم که مانع وقفه در خدمت‌رسانی فرودگاه‌ها شویم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پایش دایمی وضعیت سلامت نیرو‌های عملیاتی هوانوردی عنوان کرد: با تعریف دستورالعمل‌های ویژه، کارکنان مشکوک به ابتلا با مشورت پزشک به آزمایشگاه طرف قرارداد معرفی می‌شوند و تا زمان بهبود کامل اجازه بازگشت به محل کار را ندارند.

پس از پایان این نشست، زالی با هدف بررسی نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به بازدید از بخش‌های مختلف ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد از جمله گیت‌های ورود و خروج، اتوبوس‌ها و همچنین نحوه استقرار مسافران در هواپیما پرداخت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار