کد خبر: 1022194
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر ایمن سازی بزرگراه شهید کسایی به عنوان کنارگذر جنوبی شهر تبریز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از این بزرگراه در حریم قانونی شهر قرار دارد، شهرداری باید به وظایف خود با هدف کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در این مسیر توجه بیشتری داشته باشد.

جواد رحمتی  در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت و ایمنی حمل و نقل استان، تلاش برای سلامت هرچه بیشتر مردم را از مهم‌ترین وظایف تمامی مسئولان برشمرد و افزود: ایمن سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری، از جمله عوامل دخیل در جلوگیری از صدمه به سلامتی مردم است.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی بزرگراه شهید کسایی و بی‌توجهی برخی از متولیان امر نسبت به رفع مشکلات موجود، اظهار داشت: این وضعیت مایه آبروریزی برای شهری همچون تبریز است و باید هرچه سریع ‌تر نسبت به رفع مشکلات، ایمن سازی، کنترل ورود و خروج، اصلاح هندسی و بررسی‌های فنی آن اقدام کرده و از توان متخصصان برای تدوین یک طرح مطالعاتی در این زمینه استفاده کرد.

رحمتی ادامه داد: به رغم اهمیت بسیار ویژه بزرگراه شهید کسایی و تأکید بر سامان دهی مشکلات فعلی آن در جلسات مختلف، حساسیت قابل قبولی از سوی برخی دستگاه های دولتی و سایر متولیان امر وجود ندارد.

وی افزود: در ۲ هفته آتی باید جلساتی با حضور شهردار تبریز و متولیان امر، برای همفکری و بررسی‌های فنی در زمینه بزرگراه شهید کسایی، برگزار و یک بار برای همیشه، تصمیم قاطع و قابل اجرایی در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد: تصمیمات ما باید به شکلی باشد که راه، عامل اصلی تصادف در محور بزرگراه کسایی نبوده و با برنامه ریزی مدون و میان مدت، ایمنی سفر در این مسیر را افزایش دهیم.

رضا کریمی نژاد، رئیس پلیس راه استان و علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین آمار سوانح و حوادث جاده‌ای استان و پیشنهادهای مورد نیاز برای افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان ارائه کردند.

آزادراه شهید کسایی یا کنارگذر جنوبی تبریز به طول ۱۹ کیلومتر در جنوب شهر تبریز است که در امتداد مرز جنوبی این شهر، جنوب شرقی تبریز را به جنوب غربی آن متصل می‌کند. 

بخش مهمی از تصادفات منجر به فوت شهر تبریز مربوط به این کنارگذر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر