کد خبر: 1021599
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
روحانی:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند اشکال دولت این است که نگاهش به بیرون است، گفت: پاسخ این حرف در پنجشنبه‌ها است که ما هر هفته افتتاح داریم. این حرف غلط که نگاه دولت به بیرون است را دیگر تکرار نکنید.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (چهارشنبه ۹ مهرماه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به رأی اعتماد مردم به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت، گفت: الحمدلله با این رأی وزیر مشخص شد، آن هم وزیر وزارتخانه‌ای که در خط مقدم مبارزه با تحریم است و بار تأمین کالا‌های اساسی و ضروری و بخش بزرگی از بار تولید را بر دوش دارد. البته وزارتخانه کشاوری و وزارتخانه‌های دیگر هم مسئولیت تولید را در بخش خودشان برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در پیوست حکم وزیر صمت، چهار مسئله و مسئولیت مهم را بر دوش وزیر قرار داده‌ام، گفت: اولین مأموریت، بحث جهش تولید است که امسال همه ما مسئولیت داریم این شعار را محقق کنیم.

روحانی با بیان اینکه در زمینه تولید، حرکت ما در امسال باید بهتر از سال‌های قبل باشد، گفت: البته آماری که درباره تولید داده شده، نشان می‌دهد علی رغم مسئله کرونا در چهارپنج ماه اول امسال نسبت به سال گذشته در بسیاری از بخش‌های صنعتی شاهد رشد هستیم. برخی از کالا‌های مهم تولیدی ما مثل فولاد و پتروشیمی تا کالا‌های مورد نیاز مثل لوازم خانگی و خودرو همه این‌ها تولیدشان نسبت به پنج ماهه پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این بسیار مهم است که مردم بدانند که علی رغم سختی‌ها و تحریم، بخش تولیدی ما هم در کشاورزی و هم در صنعت و هم در بخش‌هایی از خدمات که البته در بخشی از خدمات عقب هستیم، بحمدالله شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای هستیم و این جهش تولید و رونق تولید امسال به‌عنوان وظیفه‌ای مضاعف بر دوش همه ماست.

روحانی، دومین مأموریت مهم وزارت صمت را صادرات کالا عنوان کرد و گفت: برخی دوستان در فضای مجازی می‌گویند قبل از این دولت هم تحریم بوده و الان هم تحریم است. می‌گویند شما قبلاً می‌گفتید که مشکلات ناشی از عدم مدیریت است، ولی امروز می‌گویید ناشی از تحریم است.

وی در پاسخ به این انتقاد گفت:‌جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده است. آنچه در گذشته بوده، کم یا زیاد تحریم بوده، نه جنگ. ما در روز‌های سخت، حداقل یکمیلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم آن هم با قیمت هر بشکه ۱۲۰ دلار. اوایل سال ۹۲ قیمت نفت به ۱۰۴ دلار رسیده بود. در هر صورت قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار بوده و صادرات نفت حدود یکمیلیون بشکه بوده است. بانک‌های ما در شرایطی که امروز هستند، نبوده‌اند و شرایط بهتری را داشته‌اند.

روحانی افزود: البته در دولت دوازدهم شرایط بهتری پیش آمد و از لیست سیاه FATF هم خارج شدیم، اما متأسفانه باز مشکلاتی پیش آمد به خاطر اینکه لوایح چهارگانه‌ای که دولت به دنبال آن بود، رأی نیاورد که هم مورد تأکید دولت بود هم مورد تأکید جلسه سران قوا.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نباید واقعیات را تحریف کنیم، گفت: ما امروز در شرایط جنگ هستیم و قبل از ۹۲ صرفاً تحریم وجود داشت نه جنگ.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند اشکال دولت این است که نگاهش به بیرون است، گفت: پاسخ این حرف در پنجشنبه‌ها است که ما هر هفته افتتاح داریم. این حرف غلط که نگاه دولت به بیرون است را دیگر تکرار نکنید.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار