کد خبر: 1021596
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد:
سردار سرتیپ جواد استکی گفت: حضور میدانی فرماندهان یک ویژگی بارز دوران دفاع مقدس بود که به‌گفته شهید سلیمانی فرهنگ ما در جنگ فرهنگ "برونبود، بیابود.

به گزارش عرفان منش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان؛ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در برنامه وبینار تخصصی چهل‌سالگی دفاع مقدس، در خصوص ویژگی‌های منحصربه‌فرد دفاع مقدس و مقایسه با سایر جنگ‌ها در تاریخ ایران و جهان اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ برای بشر است که جهاد در راه خدا و کار کردن برای رضای خدا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد رزمنده‌ها بود.

وی بیان کرد: آنها با این عقیده دیگر گزارش دادن به بالادستی را زمانی که می‌دانستند خدای آنها دانا و بیناست، الزام نمی‌کردند و این جهاد فی سبیل الله را دستوری از سوی ائمه اطهار(ع) و فرمان ولی فقیه قلمداد می‌کردند. «احیای فرهنگ عاشورا» از دیگر ویژگی‌های این دوران بود زیرا با وجودی که قبل از آن در مدح و سوگ شهیدان عاشورا در روضه‌ها گفته می‌شد، اما با دفاع مقدس به‌صورت عملی و در میدان نبرد درک نشده بود، زیرا همه اقشار مختلف، زن و مرد، پیر و جوان با طهارت نفس و روح، ایثار و خلوص و با امکانات کم به میدان آمده بودند و برای دفاع از میهن جنگیدند.

سرداراستکی بابیان اینکه از وجود معنویت میان رزمندگان که در واقع معنویت ارتباط رزمنده را با صحنه جنگ برقرار می‌کرد اظهار داشت: رزمندگاه متکی به امکانات پشتیبانی نبودند و این رفتارهای بهنگامی که داشتند به فرد قدرت می‌داد در هر صحنه‌ای بایستد و بجنگد و خدا را پشتیبان خود بداند که همین ویژگی در پیروزی جنگ تأثیرگذار بود از دیگر ویژگی‌های آنان بود و نه‌تنها کشور را آزاد کردیم بلکه دشمن را تا کشور خودش تعقیب کردیم تا به مجازات این جنایاتش برسانیم.

این مقام ارشد نظامی سپاه پاسداران تصریح کرد: استقامت بی‌نظیر در جنگ، صحنه‌های منحصربه‌فرد تسلیم گروهی دشمن مقابل رزمندگان و حضور میدانی فرماندهان یک ویژگی بارز بود وشهید سلیمانی می‌گفت: «فرهنگ ما در جنگ فرهنگبرو" نبود، "بیا" بود.»، به‌عبارتی در ابتدا فرماندهان به خط مقدم می‌رفتند و سپس دستور ملحق شدن نیروها را می‌دادند که البته همه رزمنده‌ها نیز هجوم می‌بردند به خط مقدم، به همین دلیل فرهنگ حضور در خط مقدم و درگیری نزدیک با دشمن در نیروها ایجاد شده بود، کسی حاضر نبود حتی در توپخانه و وپشت خط بماند واین نمونه آن حضور همیشگی و شهید شدن شهید خرازی در خط مقدم عملیات کربلای5 است.

وی خاطرنشان کرد: روحیه شجاعت نیروها مقابل تیر و تانک دشمن بسیار ستودنی بود و مصداق آن حضور نیروها و فرماندهان در خط مقدم بود، حقوق و امکاناتی نداشتند اما ایثار و ازجان‌خودگذشتگی و اخلاص در عمل رزمندگان و... همیشه همراه آنها بود و دست از آنها برنمی‌داشتند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس مدیریت جهادی در جنگ و فرماندهی و رهبری رااز ویژگی شاخص دوران دفاع  مقدس عنوان کرد که میان ‌آنها کنترل و هدایت رهبری رفتارها بیشتر به‌چشم می‌خورد، البته صداقت، اعتقاد و خلوص فرمانده باعث می‌شد که بر نیروها و رزمنده‌ها نفوذ پیدا کنند و همین خصلت‌ها سبب جذب نیروها شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در پایان با اشاره به الگوی رهبری و مدیریت جهادی حتی در زمان جنگ که در تحریم هم به‌سر می‌بردند، گفت: امروزه فردی که در این شرایط تحریم کشور و با امکانات کم توانسته مدیریت جهادی داشته باشد رهبر معظم انقلاب است که شبانه‌روز تمام وقت و ذهن خود را برای مأموریتی که به‌عهده دارد به‌کار گرفته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر