کد خبر: 1021440
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌شرقی در راستای تقویت همکاری های دوجانبه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی  در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل گردشگری کشاورزی از سوی این وزارت خانه، گفت: این دستورالعمل با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت آنها در جهت پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش نامطلوب آثار زیست محیطی مصوب و برای اجرا ابلاغ شده است.

احمد حمزه زاده اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بازوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی می تواند با ظرفیت شرکت های فعال در بخش کشاورزی، از حضور گردشگران و شرکت های گردشگری بین المللی برای جذب سرمایه گذاری، بازاریابی و صادرات محصولات خود استفاده کند.

وی افزود: با اجرای مفاد این تفاهم نامه می توان با استفاده از ظرفیت های سازمان از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی، برگزاری جشنواره رویداد و همایش‌های مرتبط و موضوعی بهره برد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز، هدف اصلی از عقد این تفاهم نامه را توسعه روستائی در قالب تولیدات گردشگر محور اعلام کرد.

شهرام شفیعی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با ظرفیت نیروی انسانی، آمادگی دارد در زمینه های آموزش تخصصی اعضاء در راستای تربیت راهنمایان تخصصی طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی، معرفی برندهای شاخص و برجسته استان در زمینه تولیدات و محصولات کشاورزی، مطالعه، پژوهش و تولید محتوا در ارتباط با اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و گردشگری روستایی، راه اندازی واحد نمونه گردشگری کشاورزی شهری با این سازمان همکاری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر