کد خبر: 1021313
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از بهترین نمونه هایی است که می توان تولید، اشتغال و صادرات را با هم همراه کرد.

احسان خاندوزی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون مجتبی توانگر؛ نماینده مردم تهران، محمد حسین حسین‌ زاده بحرینی؛ نماینده مردم مشهد، مهدی طغیانی؛ نماینده مردم اصفهان، احسان قاضی زاده هاشمی؛ نماینده سرخس و همچنین مالک رحمتی؛ رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان شهرستان سرخس از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی سرخس دیدن کردند.
این بازدید از بخش هایی نظیر سایت ریلی، سکوهای تخلیه و بارگیری کارخانه فرآوری سنگ، کارخانه کاشی و سرامیک، فرودگاه الماس و و شرکت پترو پاسارگاد خاورمیانه صورت گرفته است.
خاندوزی در این بازدید خاطرنشان کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس و در بحث مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بیش از هر چیز نگران واگرایی منافع ملی، محلی و منطقه ای هستیم؛ بدین معنا که رونق محلی بخشی، نباید به بهای تضعیف تولید و اشتغال در سایر حوزه های کشور صورت گیرد.
وی ادامه داد: چنانچه بتوان طراحی در مناطق آزاد انجام داد که همگرایی بین توسعه ملی و محلی رخ بدهد، حالت بهینه و مدنظر مجلس محقق خواهد شد که البته متاسفانه کارنامه های عملکرد نسل اول مناطق مذکور در کشور با این رویکرد چندان موفق ارزیابی نمی شوند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی سرخس، نه تنها ظرفیت های ملی را تهدید نمی کند، بلکه پشتگرمی برای رونق اقتصادی در کشور را هم به دنبال خواهد داشت، گفت: امیدواریم با همت آستان قدس رضوی و مدیران منطقه‌ای، چنانچه فعالیت ها به همین روال ادامه داده شود، چه بسا بتوان مدل جدیدی از نسل دوم مناطق آزاد را به کشور معرفی کرد که هم راستا با فرمایش رهبر معظم انقلاب در بند ۱۱ سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز است.
رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: بازدید مذکور با رویکرد بررسی ظرفیت ها و زیرساخت های منطقه ویژه سرخس و پیگیری آن در مجلس شورای اسلامی برای تبدیل شدن به منطقه آزاد انجام شده است.
وی ادامه داد: در صورت تحقق این هدف، گامی ارزشمند در راستای منافع ملی و همچنین تحقق جهش تولید برداشته خواهد شد.
رحمتی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با تصمیم درستی که می گیرند، بتوانند پس از این بازدید، آرزوی چندین ساله مردم سرخس را در خصوص تبدیل شدن این منطقه به منطقه آزاد تجاری برآورده کنند.
وی تاکید کرد: این منطقه با رویکرد صرفا صادراتی ایجاد شده و این مکان میتواند به عنوان اولین منطقه آزاد صادرات محور در شرق کشور معرفی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار