کد خبر: 1020976
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حدود ۳۲ هزار تن انگور براثر سرمازدگی سال‌جاری از بین رفت، گفت: میزان تولید انگور در سال جاری ۲۷۳ هزار تن خواهد بود.

محمدباقر بی پروا  سطح زیر کشت باغات غیر بارور انگور در آذربایجان شرقی را ۲۶۱ هکتار و باغات بارور را ۱۷هزار هکتار اعلام کرد و افزود: براساس برآورد های اولیه میزان تولید انگور در سال جاری بیش از  ۳۰۵ هزار تن تولید بود که در اثر سرمازدگی،  حدود ۳۲ هزار تن محصول از بین رفت و میزان تولید انگور در سال جاری ۲۷۳ هزار تن می باشد.  

وی ادامه داد: حدود ۱۵ درصد تولید معادل ۴۱ هزار تن به صورت تازه خوری و مصارف محلی اعم از غوره و دوشاب مصرف می شود و ۸۵ درصد بقیه معادل ۲۳۲ هزار تن به کشمش کالیفرنی و تیزآبی تبدیل می شود.

بی پروا متوسط عملکرد انگور در آذربایجان شرقی را  ۱۸ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: انگور و فرآورده های آن از جمله سبزه و کشمش یکی از اقلام صادراتی کشور محسوب می شود و آذربایجان شرقی از نظر سطح زیرکشت تولید انگور و فرآورده های آن جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰درصد تولید سال جاری معادل ۵۹ هزار تن به کشمش کالیفرنی و حدود ۱۰ درصد معادل هفت هزار تن به کشمش تیزابی و آفتابی تبدیل می شود که مجموع کشمش فرآوری شده اعم از کالیفرنی و تیز آبی۶۵ هزار تن است که بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، روسیه و برخی کشورهای اروپائی و آفریقائی صادر می شود.

بی پروا با بیان اینکه فعالان بخش کشاورزی آذربایجان شرقی علاوه بر فرآوری انگور تولیدی استان بخشی از تولیدات استا ن های همجوار را خریداری و به محصول صادراتی تبدیل می کنند، افزود: رقم بی دانه کشمشی،  ۹۰ درصد سطح زیر کشت باغات استان را تشکیل می دهد و ۱۰ درصد بقیه ارقام دیگری از قبیل فخری، عسگری، حسینی، صاحبی، دسته چین، شاهانی، قورا شیرین یا تبرزه، قره ازوم و خلیلی می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر