کد خبر: 1020875
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، جزئیاتی از طرح جدید مجلس برای حمایت از نرخ فرزندآوری را تشریح کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از مشوق‌های جدید مجلس برای فرزندآوری خانواده‌ها و تکریم جایگاه مادران خبر داد و اظهار کرد: براساس این طرح مشوق‌هایی برای مادران در نظر گرفته شده و متن اولیه آن توسط بیش از ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس امضا شده است.

وی افزود: طبق آمار‌های موجود و برآورد‌هایی که انجام شده، جمعیت کشور رو به کهنسالی پیش می‌رود که باید برای حفظ جمعیت چاره‌ای اساسی از سوی تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز اندیشیده شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به جزئیاتی از طرح مجلس برای حمایت از فرزندآوری، گفت: این طرح دارای ۳۸ ماده و در حمایت از فرزندآوری و مادران شاغل تهیه و تدوین شده است.

تلاش گسترده دیروز رسانه ملی برای تحقق شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" و کم‌کاری امروز برای فرزندآوری! + جدول

موسوی با انتقاد از اینکه بعضی از شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و یا حتی نیمه‌خصوصی مرخصی ۹ ماهه زایمان را به مادران باردار تخصیص نمی‌دهند، گفت: با همه مشکلاتی که مادرات باردار روبه‌رو هستند، اما شاهد این هستیم که بعضی از کارفرمایان از به‌کارگیری زنان پس از تولد فرزندشان امتناع و یا آن‌ها را از کار اخراج می‌کنند.

وی ادامه داد: در این طرح مقرر کرده‌ایم منابع و اعتباراتی برای کارفرمایان و ادارات برای افزایش مدت مرخصی زایمان مادران در نظر گرفته شود تا کارگاه‌ها و کارفرمایان نیز متضرر نشوند و از اخراج مادران در جهت افزایش نرخ فرزندآوری جلوگیری شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی پس از زایمان مادران باردار، به همین بهانه آن‌ها را اخراج و از ادامه فعالیت‌شان جلوگیری می‌کنند که این مسئله با سیاست افزایش جمعیت مغایرت دارد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: کشور‌های توسعه‌یافته نگاه جامع‌تری به مقوله ازدواج و فرزندآوری دارند که دیدگاه‌ها در این باره در کشور ما نیز باید اصلاح شود، معتقدم با برنامه‌ریزی بلندمدت و در چارچوبی صحیح می‌توانیم با بحران جمعیت مقابله کرده و شرایط را به نفع خودمان تغییر دهیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار