کد خبر: 1020614
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
استقلال- الاهلی عربستان؛ دوئل صعود
سرخپوشان که با دو برد پیاپی موفق به صدرنشینی در گروه C شده بودند، مقابل الدحیل نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده و انتظارات را برآورده کنند تا داور که گویی منتظر تقدیم کردن فرصتی طلایی به حریف قطری بود با یک پنالتی مشکوک سرنوشت بازی را تغییر داده و پرسپولیس را روانه خانه سوم جدول کند!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ۹۰ دقیقه تا پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است، آن هم در حالی که تکلیف دو نماینده ایران (سپاهان و شهرخودرو) مشخص شده؛ سرنوشتی که در پی ناکامی‌های این دو تیم رقم خورد، دور از انتظار نبود، اما تکلیف دو نماینده دیگر (پرسپولیس و استقلال) به هفته آخر کشیده شده است؛ هفته‌ای که سرنوشت آن در گرو برد سرخابی‌های ایران است و در غیر این صورت داستان پرسپولیس و استقلال هم مانند سپاهان و شهرخودرو با تلخی و ناکامی به نقطه پایان می‌رسد.

تبعید صدرنشین به سکوی سوم

سرخپوشان که با دو برد پیاپی موفق به صدرنشینی در گروه C شده بودند، مقابل الدحیل نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده و انتظارات را برآورده کنند تا داور که گویی منتظر تقدیم کردن فرصتی طلایی به حریف قطری بود با یک پنالتی مشکوک سرنوشت بازی را تغییر داده و پرسپولیس را روانه خانه سوم جدول کند! تصمیمی که صدر جدول را تقدیم الدحیل کرد و با توجه به برد پرگل شارجه امارات مقابل التعاون عربستان (۶ بر صفر) سقوط به رده سوم جدول را برای سرخپوشان تهرانی به دنبال داشت؛ اتفاقاتی که دست یحیی را در پوست گردو گذاشت چراکه حالا پرسپولیس برای صعود نمی‌تواند به تساوی مقابل شارجه دل خوش کند که این نتیجه با توجه به تفاضل گل منفی یک سرخپوشان و تفاضل ۶ شارجه به معنی حذف نماینده ایران از گروه C و نماینده اماراتی این گروه است! در واقع تنها کسب هر سه امتیاز بازی آخر می‌تواند صعود پرسپولیس را ضمانت کند چراکه حتی در صورت پیروزی پرگل مقابل شارجه که دور از ذهن است، التعاون می‌تواند در صورت پیروزی مقابل الدحیل به همراه این تیم با ۹ امتیاز راهی دور بعد شود. تساوی با تعداد گل کمتر هم که داستانش تشریح شد و تنها برد مقابل تیمی که پیشتر و در مرحله رفت مقابل یاران یحیی تن به تساوی داده می‌تواند پرسپولیس را روانه مرحله بعد کند، حال آنکه در صورت ادامه پیروزی‌های یاران یحیی، پرسپولیس با خیالی آسوده و به عنوان صدرنشین گروه صعود می‌کرد، اما ندانستن قدر موقعیت‌ها سرانجام کار دست یحیی و شاگردانش داد! هر چند یحیی بر این باور است تیمش به حریف هیچ موقعیتی نداد و داور سه امتیاز این بازی را به الدحیل تقدیم کرد، اما این توجیه فرصت‌های از دست رفته پرسپولیس مقابل الدحیل و حتی التعاون در دو بازی قبلی نمی‌شود؛ مسئله‌ای که بدون تردید بزرگ‌ترین ضعف سرخپوشان است که در صورت عدم حل و فصل اوضاع را برای این تیم از این هم سخت‌تر می‌کند.

پایان تلخ سپاهان

نسخه سپاهان هم در پنجمین هفته رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان پیچیده شد. نماینده اصفهانی ایران که بهتر از سایر نماینده‌های ایران نتیجه گرفته بود، در ادامه این رقابت‌ها نتوانست کمافی‌السابق ظاهر شود و با در پیش گرفتن روندی ناکام، فرصت‌های خود را یکی پس از دیگری از دست داد و دست آخر هم با تساوی بدون گل مقابل العین امارات، قعرنشین گروه که در چهار هفته قبلی تنها یک امتیاز به جیب زده بود، سند حذف خود از این رقابت‌ها را امضا کرد و حالا حتی در صورت برتری مقابل آخرین حریف خود در این رقابت‌ها نیز نمی‌تواند راهی مرحله بعد شود، در حالی که پیروزی مقابل العین می‌توانست شانسی هر چند اندک برای زردپوشان اصفهانی در هفته پایانی باشد؛ شانسی که سپاهان به سادگی از دست داد.

۳ امتیاز تا صعود

استقلال دومین نماینده ایران است که هنوز شانس صعود به مرحله بعد را دارد. آبی‌پوشان تهرانی تنها در صورت پیروزی است که می‌توانند حضور در مرحله بعد را تجربه کنند، هرچند این احتمال هم وجود دارد که الاهلی عربستان به دلیل داشتن تعداد بالای بازیکنان کرونایی از این رقابت‌ها کنار بکشد یا توسط AFC کنار گذاشته شود که در آن صورت استقلال به سادگی به مرحله بعد صعود می‌کند. آخرین حریف استقلال در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، صدرنشین شش امتیازی گروه A است؛ تیمی که پیشتر استقلال را با حساب ۲ بر یک شکست داده، اما صعودش قطعی شده و در صورت باخت هم راهی مرحله بعد می‌شود، آن هم به عنون صدرنشین؛ مسئله‌ای که می‌تواند آبی‌پوشان تهرانی را به کسب سه امتیاز این بازی امیدوار کند، خصوصاً که نامجومطلق نیز تأکید دارد تیمش برابر حریف عربستانی محکوم به برد است؛ نتیجه‌ای که البته باید دید برابر صدرنشین گروه حاصل می‌شود تا سند صعود استقلال به مرحله بعد را صادر کند یا نه. اما اتفاق جالب درگیری این روز‌های الهلال عربستان؛ تیم ۱۱ امتیازی و صدرنشین گروه B به گفته رسانه‌های صعودی تست کرونای سه بازیکن دیگرش مثبت شده است: محمد جحفلی، محمد کنو و محمد الکنیدری؛ سه نفری که برابر شهرخودرو به میدان رفتند و اکنون در قرنطینه هستند؛ وضعیتی که در صورت تداوم حضور الهلال در لیگ قهرمانان، این تیم را با چالش مواجه می‌کند و این احتمال وجود دارد AFC آبی‌پوشان ریاض را از این رقابت‌ها کنار بگذارد که در آن صورت استقلال در صورت صعود به مرحله بعد بدون مصاف با الهلال راهی یک‌چهارم نهایی می‌شود.

گام آخر، شام آخر

شهرخودرو، نماینده مشهدی ایران که به واسطه نمایش بسیار ضعیف در این دوره از مسابقات از مدت‌ها قبل عدم صعودش از گروه B مشخص شده است، ساعت ۲۱:۳۰ امشب در آخرین بازی این فصل خود برابر پاختاکور به میدان می‌رود. تیم هشت امتیازی گروه که در رده دوم قرار دارد و به دنبال کسب سه امتیاز دیگر برای قطعی کردن صعود خود است؛ تصمیمی که بعید است نتواند مقابل تیم تک امتیازی و قعرنشین جدول عملی کند. شهر خودرو که با چهار باخت و تنها یک مساوی بدترین عملکرد را در بین نماینده‌های ایران در این رقابت‌ها داشته است هنوز یک فرصت دارد که با شرایطی بهتر این رقابت‌ها را به پایان ببرد، اما باید دید تیمی که تاکنون تنها موفق به کسب یک امتیاز شده می‌تواند در آخرین گام امتیازی از یکی از مدعیان صعود بگیرد یا پرونده ناکام خود را با ادامه روند غیرقابل قبول خود می‌بندد و به کارش در این دوره از رقابت‌ها پایان می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار