کد خبر: 1020524
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
سردار نقدی:
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: دشمنان چنان درس و صلابتی از ملت ایران در دفاع مقدس دیده‌اند که تا ده‌ها سال جرأت حمله به کشورمان را ندارند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مدل مردمی، پیروز و حوادث مهم پس از انقلاب اسلامی نیز این گونه مدیریت شد و غلبه بر منافقان و تروریست‌ها نیز این چنین بود.

وی افزود: ابزار غلبه بر توطئه دشمنان و حوادث مهم در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم بودند و حضور گسترده آن‌ها در همه عرصه‌ها برای غلبه ما بر دشمن بسیار مهم بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: اگر امروز اقتصاد را مردمی کنیم، همه چیز متحول می‌شود، اما مشکل این است که نظام‌های اداری و بروکراسی و دیوان سالاری حضور مردم را در اقتصاد نمی‌پذیرند.

سردار نقدی افزود: مردمی بودن مترادف با خصوصی سازی نیست بلکه به معنای آوردن همه آحاد مردم در صحنه و تصمیم گیری جمعی کردن برای کار‌های بزرگ است. اگر مردم را وارد اقتصاد کنیم، همه مسائل و معضلات با کمک آن‌ها حل می‌شود.

وی افزود: نمی‌دانم چرا برخی مسئولان کشور اجازه داده‌اند مدیریت فضای مجازی در دست بیگانگان بماند و ان‌شاالله این وضع تغییر کند تا دشمنان نتوانند با جوسازی و دروغ پردازی در این فضا بر افکار عمومی غلبه کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: در دوران دفاع مقدس؛ در حالی که ما برای انجام یک عملیات و ذخیره سازی مهمات هفت، هشت ماه صبر می‌کردیم، اما دشمن همه امکانات را در اختیار داشت و مانند باران گلوله شلیک می‌کرد.

سردار نقدی افزود: عراق با ۳۰۰ فروند هواپیما جنگ را آغاز کرد و در حالی که ۲۰۰ الی ۳۰۰ فروند آن را منهدم کردیم، در پایان جنگ ۶۰۰ فروند هواپیمای مدرن داشت و این در حالی بود که حتی لاستیک هواپیما را به ما نمی‌دادند.

وی گفت: با توجه به شرایط جنگ تحمیلی، به طور طبیعی تعداد تلفات ما باید چند برابر تلفات دشمن می‌شد، اما بر اساس کمترین برآورد‌های دشمن، آن‌ها ۶۰۰ هزار کشته دادند و ما بر اساس بالاترین برآوردها؛ بیش از ۱۸۰ هزار شهید دادیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: اگر سوء مدیریت در زمان دفاع مقدس وجود داشت، باید تعداد کشته‌های ما چندین برابر دشمن می‌شد.

سردار نقدی گفت: ارتش عراق؛ نظامیان آموزش دیده بودند و در حالی که فرمانده ما در جنگ ۲۵ ساله بود، فرمانده آن‌ها ۲۵ سال سابقه فرماندهی داشت، اما فرمانده ما، فرمانده دشمن با همه نیرو‌ها و امکاناتش را اسیر می‌کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس حتی نتوانستیم موشکی بسازیم که یک کیلوگرم مواد منفجره را به بغداد برساند در حالی که فاصله مرز تا بغداد ۱۳۰ کیلومتر بود.

سردار نقدی گفت: همه ظرفیت دانشگاه‌ها را بررسی کردیم، اما دانشگاه‌های ما از زمان طاغوت مانده بود و هیچ چیزی برای عرضه نداشتند.

وی افزود: با تلاش نیرو‌های انقلاب، موشک‌های دوربرد ساختیم و با تأکید‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نخستین کشور در دنیا بود که موشکی با برد دوهزار کیلومتر و نقطه زن ساخت.

معاون هماهنگ کننده سپاه درباره قبول قطعنامه ۵۹۸ گفت: امام با این تصمیم، نفس خود را زیر پا گذاشت، زیرا مصلحت کشور این بود که قطعنامه پذیرفته شود و امام راحل ده‌ها سال مبارزه با استکبار را در طَبَق اخلاص گذاشت که این بُعد دیگری از شجاعت امام بود.

سردار نقدی افزود: این تصمیم امام نشان داد بر مدیریت جنگ، منطق حاکم است.

وی گفت: امام راحل با پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛ آبروی خود را با خدا معامله کرد و نتیجه آن، پیروزی‌های پیاپی جمهوری اسلامی ایران در منطقه شد.

سردار نقدی افزود: دشمنان چنان درس و صلابتی از ملت ایران در دفاع مقدس دیده‌اند که تا ده‌ها سال جرأت حمله به کشورمان را ندارند.

وی گفت: امام با به کار گرفتن مؤثر نیرو‌ها و امکانات کشور و استفاده از این ظرفیت، جنگ تحمیلی را مدیریت کرد و بر ارتش کاملاً مسلح و با پشتوانه همه کشور‌ها پیروز شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: اینکه حضرت امام راحل در آغازین روز‌های جنگ تحمیلی فرمودند جنگ را ادامه می‌دهیم؛ نشان دهنده برآورد دقیق و تصمیم شجاعانه ایشان بود.

سردار نقدی گفت: در آن زمان صدام به عنوان عنصر ضد آمریکایی در عرصه بین‌الملل مطرح بود، اما نخستین پیام حضرت امام؛ صدام را صدام آمریکایی معرفی کرد و همه از این تحلیل امام راحل، گیج شده بودند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار