کد خبر: 1020478
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
فريدون حسن
مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت و نهادی که به فرموده امام راحل (ره) در رأس امور قرار دارد، نقش مهمی در مبارزه با فساد در تمام ارکان کشور ایفا می‌کند. ورزش نیز از این قاعده مستثنا نیست و مبارزه با فساد در ورزش چند سالی می‌شود که در مجلس شورای اسلامی کلید خورده است. وجود پرونده قطور فساد در ورزش به‌خصوص در فوتبال تأیید‌کننده این نکته است، اما اینکه چرا تاکنون این مبارزه وارد فاز تازه‌ای نشده و پرونده فساد در فوتبال همچنان در راهرو‌های ساختمان بهارستان دست به دست می‌شود و خاک می‌خورد، سؤالی است که تاکنون کسی پاسخ قانع‌کننده‌ای به آن نداده است.

شاید بتوان یکی از علت‌های اصلی این بی‌توجهی را در جریان نفوذ و تطمیع جست‌وجو کرد. نفوذی که در قالب تأمین اعتبار برای حوزه انتخاباتی یا پیشنهاد پست در فدراسیون‌ها رخ نمایی می‌کند و کار را به جایی می‌رساند که نه تنها استیضاحی صورت نمی‌گیرد، بلکه سرنوشت پرونده فساد در ورزش هم در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از عللی که می‌توان در این خصوص به آن اشاره کرد، ورود مجلس طی سال‌های گذشته و ادوار قبل به حواشی ورزش و موضوعات روزمره آن به جای پرداختن به مباحث کلان و ریشه‌ای ورزش کشور بوده است که همین امر باعث شده اصل موضوع و مشکلات ورزش کشور به فراموشی سپرده شود و همه درگیر موضوعات پیش‌پا افتاده و حواشی کوتاه‌مدت باشند.

حالا، اما با روی کار آمدن مجلس یازدهم و حساسیت نمایندگان جدید، جوان و معتقد این مجلس به امر ورزش، این امیدواری در دل‌ها به وجود آمده که سرانجام پس از سال‌ها موضوع مبارزه با فساد در ورزش از سوی مجلس شورای اسلامی با جدیدت بیشتر و تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری شود. البته در این میان نباید به دو آفتی که گریبانگیر مجالس قبلی شده بی‌توجه بود، چراکه این دام حتی برای نمایندگان جدید هم پهن شده و حتماً آن‌ها هم با برخورد‌های آنچنانی آقایان و مسئولان منتفع از فساد موجود در ورزش روبه‌رو خواهند شد. برخی اظهارنظر‌های نمایندگان کنونی در خصوص برخی موضوعات پیش‌پا افتاده نشان‌دهنده این است که این خطر هنوز وجود دارد و نمایندگان مردم باید به‌هوش باشند، چون به‌طور حتم از این به بعد پای پیشنهاد‌های آنچنانی هم به میان خواهد آمد.
آنچه مسلم است اینکه مبارزه با فساد در ورزش مخالفان خاص خودش را دارد، مخالفانی که از قبل این فساد نفع می‌برند و برچیده شدن این بساط را تاب نمی‌آورند. این خاصیت مبارزه با فساد است. چوب مبارزه با فساد که بلند شود آقایان فاسد از هیچ تلاشی برای فرار از پاسخگویی و نجات از مخمصه دریغ نخواهند کرد و در این میان آنان که سودای مبارزه با فساد را دارند باید مراقب باشند که خطرات زیادی در این مبارزه گریبان‌شان را خواهد گرفت.

مجلس یازدهم در جریان پرونده مارک ویلموتس نشان داد که عزمی جدی برای برخورد با فساد و تخلفات ورزش دارد، اما نمایندگان مردم باید به‌هوش باشند که جریان فساد در ورزش آن‌ها را از اصل ماجرا منحرف نکند و کاری انجام ندهند که با خریدن زمان و به حاشیه بردن مجلس این مبارزه را ناکام بگذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار