کد خبر: 1019641
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
تهیه‌کننده پیشکسوت سینما در گفتگو با «جوان» مطرح کرد
حسین انتظامی از ابتدای سکانداری سازمان سینمایی تا به حال بیش از همه روی موضوع فرعی شفاف‌سازی مانور داده و کوشیده این موضوع را به مسئله اول سازمان سینمایی تبدیل کند، اما اولویت‌های سینمایی کشور کیفیت نازل آثار است که برنامه و راهبردی برای آن وجود ندارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در این باره عبدالله علیخانی، تهیه‌کننده سینما در گفتگو با «جوان» به این نکته اشاره می‌کند که نفس عمل و اینکه هرازگاه مدیران سینمایی آمار و ارقام بودجه‌های زیرمجموعه‌ها را اعلام می‌کنند، قدم خوبی برای شروع شفاف‌سازی است ولی این شفاف‌سازی به نتیجه نمی‌رسد مگر با شرح جزئیات هزینه‌ها و در عین حال تلاش برای پرهیز از اسراف. این تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب عنوان کرد: خیلی خوب است که هر چند ماه یک بار گزارش مالی زیرمجموعه‌های دولتی سینما منتشر می‌شود ولی اگر بخواهیم این شفاف‌سازی به نتیجه‌ای روشن برسد، باید دو کار دیگر انجام شود. تهیه‌کننده «کما» و «آواز قو» در تشریح این دو کار ادامه داد: اول آنکه باید به سمت شفاف‌سازی جزئیات هزینه‌کرد‌ها بروند، یعنی دقیقاً معلوم باشد چقدر از بودجه میلیاردی صرف دستمزد مدیران و اعضای شورا‌ها شده و به روشنی بگویند فلان عضو شورا ماهانه چقدر حق‌جلسه یا دستمزد می‌گیرد. این تهیه‌کننده افزود: دومین کاری که باید انجام شود آن است که با انتقادات وارده به این هزینه‌کرد‌ها منصفانه برخورد و برای اصلاح عملکرد مالی تلاش شود. چه معنی دارد یک زیرمجموعه دولتی سینما میلیارد‌ها تومان به بهانه پشتیبانی یا مدیریت راهبردی، هزینه کند و درست هم توضیح ندهد این پشتیبانی چه معنایی دارد؟ علیخانی تأکید دارد: شفاف‌سازی مالی وقتی به نتیجه می‌رسد که در دفعات بعدی که کارنامه مالی سازمان‌ها منتشر می‌شود دیگر با ارقام هنگفت برای برگزاری جشنواره‌های بی‌خاصیت مواجه نباشیم نه اینکه با وجود شفاف‌سازی باز همان روال غلط در پول‌پاشی میان عده‌ای محدود در جشنواره‌ها و شورا‌ها و محافل دولتی را شاهد باشیم!

تهیه‌کننده «قافله» و «دو روی سکه» خاطرنشان ساخت: اگر تا قبل از شیوع کرونا نفس شفاف‌سازی اهمیت داشت، حالا که کرونا اصطکاک زیادی را بر چرخ محرک سینما تحمیل کرده، لازم است حتماً در مسیر صرفه‌جویی و اصلاح هزینه‌کرد‌ها حرکت شود تا اهالی سینما وقتی با شفاف‌سازی‌های مالی تازه مواجه می‌شوند پیش خود فکر نکنند که چرا آن‌ها گرسنه‌اند و عده‌ای روزبه‌روز فربه‌تر می‌شوند.

این تهیه‌کننده ۷۱ساله ابراز امیدواری کرد: واقعاً باید رئیس سینما با جدیت از زیرمجموعه‌ها بخواهد صرفه‌جویی مالی را در پی بگیرند و قید بریز و بپاش‌های بی‌حاصلی که سودی به حال سینما و بدنه سینما ندارد را بزنند تا آنگاه مابه‌التفاوت بودجه‌ها صرف ارتقای معیشت سینماگران شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار