کد خبر: 1019355
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
متخصص تغذیه گفت: بدون اطلاع از سطح ویتامین D در بدن کودکان نباید به آن‌ها این ویتامین را بدهیم؛ در صورتى که کودکى بعد از تائید پزشک کمبود ویتامین D داشت، مى‌تواند از آن استفاده کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: احمد ساعدی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکى تهران در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «استفاده صحیح از ویتامین D توسط کودکان»، بیان کرد: بدون اطلاع از سطح ویتامین D در بدن کودکان نبایدنباید این ویتامین را به آن‌ها بدهیم؛ در صورتى که کودکى بعد از تائید پزشک کمبود ویتامین D داشت، مى‌تواند از آن استفاده کند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: اگر میزان ویتامین D در بدن کودکى زیر ۱۰ بود، باید حداقل تا ۶ ماه از این مکمل استفاده کند؛ همچنین اگر سطح این ویتامین بین ۱۰ تا ۲۰ باشد، باید قرص ویتامین D را تا سه ماه استفاده کند.

ساعدی متذکر شد: اگرمیزان ویتامین D بالای ۲۰ تا ۲۵ باشد، می‌توان گفت ویتامین D مناسبى دارد و اگر سطح این ویتامین در بدن کودکان بالاى پنجاه باشد، دیگر نیازی به مصرف این مکمل نیست؛ ضمن اینکه باید این موضوع را هم در نظر گرفت که مواد غذایی حاوى ویتامین D هم مصرف شود.

وی درباره «زمان صحیح استفاده از قرص‌ها در قبل یا بعد از غذا»، گفت: نمی‌توان به طور کلی این موضوع را بیان کرد؛ چراکه دارو‌ها باید طبق دستور پزشک مصرف شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار