کد خبر: 1019052
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با برگزاری رژه شناور‌های سطحی و زیر سطحی به کار خود پایان داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با برگزاری رژه شناور‌های سطحی و زیر سطحی به کار خود پایان داد.

در این مراسم که با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین ناظران قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز، ناو‌های نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق، غدیر و زیردریایی بومی فاتح از مقابل ناو سرفرماندهی خارک رژه رفتند.

تیزپروازان نیروی هوایی ارتش نیز یگان‌های سطحی و زیر سطحی را همراهی کردند.

مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش از روز پنجشنبه هفته گذشته با رمز مقدس یا «سیدالشهداء (ع)» و با مشارکت نیرو‌های چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی در سواحل مکران از شرق تنگه هرمز و سواحل مکران تا مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند برگزار شد که در آن برخی از جدیدترین دستاورد‌ها و تجهیزات بومی، طرح‌ها و راهکنش‌های مختلف و متناسب با تهدیدات مورد بهره‌برداری و استفاده عملیاتی قرار گرفت.

هماهنگی‌های نیرو‌های مختلف ارتش با هدایت و فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با نظارت قرارگاه حضرت خاتم الانبیا (ص)، بهره مندی از ارتباطات چند لایه و گسترده و استفاده از جوانان در طراحی و اجرای عملیات و نوآوری‌ها در سطوح مختلف از وجوه مهم این رزمایش به شمار می‌رود.

عملیات هجومی آبخاکی و اجرای عملیات مشترک بیچینگ توسط نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش و تخلیه نفربر‌ها توسط ناو‌های نیروبر در ساحل به منظور تصرف آن، استفاده عملیاتی از زیردریایی بومی کلاس متوسط فاتح، اجرای عملیات رزمی و هدف قرار دادن شناور توسط پهپاد سیمرغ، بهره‌برداری عملیاتی از پهپاد کمان نیروی هوایی و شلیک به اهداف متحرک در دریا توسط جنگنده‌های نیروی هوایی، پرتاپ موفق موشک‌های پایه کروز دریایی و پدافندی، از جمله طرح‌های تمرین شده در این رزمایش بود.

قرارگاه پدافند هوایی کشور تحت فرماندهی امیر سرلشکر موسوی نیز با رصد و پایش شبانه‌روزی منطقه عمومی رزمایش در نوار ساحلی جنوبی کشور و بکار گیری سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه مراقبت‌های لازم را از مرز‌های هوایی جمهوری اسلامی به عمل آورده و در چند مورد توسط پدافند هوایی ارتش هشدار و اخطار‌های لازم به هواگرد‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای برای ترک منطقه رزمایش با قاطعیت و سرعت اعلام شد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار