کد خبر: 1018996
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از گسترش شیوع ویروس کرونا در استان، گفت: روند شیوع این بیماری در بیشتر شهرهای استان بسیار نگران کننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز ، افزود: هرچند وضعیت کرونا در شهر تبریز قرمز نشده، اما شرایط کلی استان در وضعیت قرمز است و این نشان می دهد که مردم به توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا کم توجه شده اند.

وی تعداد بستری شده های کرونا در آذربایجان شرقی را وسیع خواند و اظهار داشت: باید توجه داشت که طی ماه های اخیر کادر درمان و پزشکان در مراکز بیمارستانی و درمانی خسته شده اند، اما متاسفانه در این شرایط ویژه شاهد تجمعات زیاد مردم و خانواده ها در پارک‌ها و سایر مکان های تجمعی هستیم. 

آل هاشم با اشاره به اینکه عده ای با ارسال پیامک این سئوال برایشان مطرح است که چرا در این وضعیت کرونایی نماز جمعه برپا می‌شود، یادآور شد: فریضه نماز جمعه با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌شود و دستور بر این است که هر شهری اگر شرایط قرمز نداشته باشد، می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی نماز جمعه را در آن اقامه کرد.

وی رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی در بین نمازگزاران تبریزی را بسیار خوب توصیف کرد.

خطیب جمعه تبریز به وجود مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی در کشور اشاره کرد و خواستار  اقدام عملی و فوری مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی مردم شد.

آل هاشم با بیان اینکه مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه را شکننده تر از هر زمان کرده است، افزود:  هم‌اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود در قبال مردم متین و صبور عمل و تورم کمرشکن را مهار کنند.

وی به اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی در جسارت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)  اشاره و اضافه کرد: این اقدام نشانه انفعال و استیصال نظام سلطه در مقابل بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: البته اینگونه تحرکات نه تنها اهانت به مسلمانان جهان است، بلکه شکستن حریم تمام ادیان و توهین به پیامبران الهی و وظیفه پاسخگویی به این اقدام زننده بر عهده همه افراد بیدار و آزاده است. 

آل هاشم با استناد به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه این گناه بزرگ و نابخشودنی در اهانت به چهره نورانی‌ پیامبر بار دیگر عناد، کینه و شرارت‌ دستگاه سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه اسلامی را آشکار کرد، گفت: قرآن کریم به واقع پیام‌آور صلح و دوستی است و پیامبر اسلام (ص) نیز گسترش دهنده صلح، آرامش، رحمت و هدایت بشر به راه راست است.

وی با بیان اینکه مردم قهرمان تبریز این اهانت سازمان یافته و توطئه ضدبشری و اهانت به پیامبر اکرم (ص) و تعرض به قرآن کریم توسط مزدوران جهان غرب را محکوم می‌کنند، اظهار داشت: اتحاد، وحدت اسلامی و بیداری اسلامی و برخورد هوشمندانه با این قبیل امور در حقیقت مبارزه با اقدامات جنایت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

آل هاشم از دستگاه دیپلماسی کشور و وزارت امور خارجه و همچنین بخش حقوق بشر قوه قضائیه درخواست کرد تا برای برخورد جدی با عاملان و حامیان این اقدام نسنجیده و بسیار زننده وارد عمل شده و با فریاد رسا اعلام کنند که این گونه نقشه‌ پردازی مانع تداوم حرکات باشکوه مسلمانان به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و نجات بشری از چنگال مستکبران نخواهد شد.

امام جمعه تبریز  همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۲۷ شهریور سالروز درگذشت شهریار ، گفت: این شاعر اشعار ارزنده‌ای برای دوران دفاع مقدس سروده است و هیچ‌وقت نمی‌توان عشق این شاعر به مقام معظم انقلاب، انقلاب اسلامی و خاک مادری را فراموش کرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر