کد خبر: 1018994
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت بهره بردار معدن طلای اندریان تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت کرده و تا پایان سال ۹۸ بیش از ۴ میلیارد تومان بدهی دارد که بدهی سال ۹۹ نیز به آن اضافه می شود.

مهرانگیز رحمانی افزود: شرکت معدنی زرین داغ آستارکان در سال ۹۶ حدود ۱۲۶ کیلوگرم، در سال ۹۷ حدود ۲۸۹ کیلوگرم، در سال ۹۸ حدود ۶۰۷ کیلوگرم و در ۵ ماهه سال جاری حدود ۴۶۸ کیلوگرم و در مجموع این سال ها، یک هزار و ۴۹۲ کیلوگرم شمش طلا با عیارهای متفاوت ۷۰، ۶۰ و ۳۰ درصد از معدن طلای اندریان استخراج کرده است.

وی با بیان اینکه طلای استخراج شده از این معدن خالص نیست، اظهار کرد: از شمش ها نمونه برداری می شود و خلوص شمش استخراج شده از معدن براساس عیاری که آزمایشگاه اعلام می کند، مشخص می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اختلافاتی که در زمینه عیار تولیدی این معدن وجود داشت، مقرر شد نماینده دولت در زمان شمش ریزی در محل حضور داشته باشد و از آن نمونه برداری و براساس قیمت شمش حقوق دولتی از این شرکت دریافت خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در این معدن کلنی مشکلات وجود دارد، گفت: دیوان محاسبات در سال ۹۸ بر نحوه واگذاری، برداشت غیرمجاز و آلایندگی محیط زیست این معدن ایراد گرفته و در خصوص واگذاری آن رای صادر کرده است.

رحمانی، افزود: رای این دیوان جهت استرداد شرکت به وزارتخانه ارسال شده است و در جلسه شورای عالی معادن مطرح و مقرر شد مراتب با قید فوریت توسط امور حقوقی وزارت صمت پیگیری شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۵ شهریور سال ۹۷ موافقت محیط زیست با رعایت ضوابط برای شرکت معدنی زرین داغ آستارکان صادر شده و این شرکت قبل از این تاریخ کان‌سنگ تولید می کرد و کارخانه در سال ۹۷ شروع به کار کرده است. 

رحمانی، اضافه کرد: وسعت فعالیت این شرکت ۱۹ و ۲۲ کیلومترمربع و در مجموع مساحت ۲ معدن به ۳۹ کیلومتر مربع محدود شده است.

وی با اشاره به کوتاهی این شرکت در حفاظت فیزیکی از محدوده فعالیت خود، اظهار کرد: رگه هایی که معارضان و اهالی محلی به هر شکلی با اطلاع از رگه های طلا در این معدن اقدام به برداشت غیرمجاز و غیرقانونونی می کنند که باید شرکت مانع از این گونه برداشت ها کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر