کد خبر: 1018779
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
آیت الله رئیسی:
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رفع مشکلات مردم باید یک ضرورت از ناحیه همگان تلقی شود، گفت: جرم و ناهنجاری‌ها را می‌توان با مشارکت مردم کاهش داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: آیت الله ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه در دیدار با کارکنان دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر از خانواده‌های کارکنان دادگستری، اظهار داشت: مردم این خطه غیور و شجاع هستند و همواره نسبت به باور‌ها و اعتقادات اعتقاداتشان حساس هستند.

وی گفت: عشایر و بختیاری‌ها و مردم استان از کسانی هستند که همواره نسبت به کرامت استانی، دین و ارزش‌ها حساس بودند و غیرت خود را نشان دادند که این امر در تعداد شهدای استان قابل مشاهده است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: بر همگان روشن است که مردم نسبت به امنیت ملی حساسیت هستند که این حساسیت مقدس است و باید نسبت به آن خداوند را شاکر بود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: خدمتگزاری به این مردم از افتخارات من و همکاران است اگر تبسمی به لبخند به خانواده‌ای گرفتار نقش ببند، بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: خداوند ظرفیت‌هایی به این استان داده است که جای شکرگذاری دارد و این نعمت‌های الهی باید در راه رضای خدا و همان رفع گره‌ها از زندگی مردم به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: در حوزه قضائی، مسئولان حوزه کلان استان، نظام مسائل را تدوین کرده و اولویت‌ها را مشخص کنند و به خواسته‌های مردم توجه کنند و اینکه دغدغه مردم مسئله اول باشد و رفع مشکلات مردم باید یک ضرورت از ناحیه همگان تلقی شود.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: با مشارکت مردم می‌توان جرم و ناهنجاری را کاهش داد.

وی ادامه داد: امروز در ابتدای سفر به روستای شیخ شبان رفتم و مردم در این روستا ۸۴ شهید تقدیم نظام کردند و نشان دادند آماده خطرپذیری در میدان با تمام وجود هستند که این برای مسئولان، مسئولیت آور است و استفاده از ظرفیت‌ها باعث می‌شود حتی یک نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار نگیرد.

پرونده‌های قضائی تصمیم گیری سریع و قاطع را می‌طلبد

آیت الله رئیسی بیان کرد: پرونده‌های قضائی، تصمیم گیری سریع و قاطع را می‌طلبد تا مشکلات مردم حل شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: کار در حوزه‌های منابع طبیعی محیط زیست و … باید از طریق سازمان بازرسی و استانداری دنبال شود و مشکلات حل شود تا مردم احساس آرامش کند.

وی با بیان اینکه گرامی داشتن مردم به خدمت گزاری صادقانه و مخلصانه است که به دست توانای مسئولان حاصل می‌شود، تاکید کرد: مسئولان و مشکلاتی که مدیران امروز عنوان کردند و گزارشات رسیده را استفاده کردیم و تاکید من بر این است برای این منطقه که قاضی هم به اندازه کافی ندارد، می‌توان کار‌هایی را انجام داد و دغدغه مردم را کاهش داد.

وی ادامه داد: انتظار این است که کار‌های اینجا به روز شده و پرونده معوقه نداشته باشیم و باید تلاش کنیم تا میزان نقض آرا در کشور کاهش پیدا کند.

رسانه‌ها چهره قضات نفوذ ناپذیر و شجاع به مردم معرفی کنند

آیت الله رئیسی تاکید کرد: چهره قضات نفوذ ناپذیر و شجاع باید به مردم معرفی شود و از رسانه‌ها می‌خواهم این افراد را چهره کنند.

وی تاکید کرد: موضوع لایحه جامع اداری استخدامی قوه قضائیه لایحه اش تهیه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه لایحه شورای حل اختلاف را تهیه کردیم و زمانی که آمدم این موضوع کار داشت و این موضوع در حال بررسی که هم اکنون پایان کار است، اظهار کرد: شورای حل اختلاف باید شورای حل اختلاف باشد که طبق اساس کار این محوری‌ترین کار است که کمک بسزایی به ما می‌کند.

وی ادامه داد: جرایم قابل گذشت در مجلس تصویب شد و با تأیید شورای نگهبان ابلاغ شد و گاهی شورای حل اختلاف پرونده‌های سنگینی را با مصالحه حل می‌کند که جای تشکر دارد.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: باید معیشت و مسکن همکاران را دنبال کرد، اما شأن دادگستری رعایت شود و باید دادگستری در موضع صلابت و سلامت کار خود را دنبال کند.

سلامت دستگاه قضا از موارد مورد تاکید است

وی با بیان اینکه ضرورت دارد سازمان بازرسی با بقیه بخش‌ها ارتباط داشته باشد و نظارت‌ها دقیق باشد، افزود: مسئله فعال کردن سازمان‌ها و ارتباط با تمام دستگاه‌ها است تا نظارت‌ها افزایش و به خط باشد و حضور‌ها کاهش پیدا کند که این مهم به دولت الکترونیک کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سلامت دستگاه قضا از موارد مورد تاکید است و از هرگونه روابط ناسالم باید جلوگیری کرد که این مهم به دست کارکنان دستگاه قضا محقق می‌شود.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: قاضی تصمیم‌گیرنده است و از هرگونه روابط ناسالم باید پرهیز شود که مردم احساس می‌کنند در این زمینه مجموعه حفظ شده است و موضوع وکالت تضمینی که گاهی در برخی رسانه‌ها تبلیغ شده اهانت به دستگاه قضا است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار