کد خبر: 1018681
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
در ادامه شکایت از شرکت هواپیمایی کانادا
با پیگیری موضوع فساد در شرکت هواپیمایی کانادا و تلاش دولت و رسانه‌های این کشور برای سرپوش گذاشتن بر آن که در برنامه «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) شبکه پرس تی وی صورت گرفت، سو اسپرول از کارکنان این شرکت به دلیل مصاحبه با شبکه پرس تی وی درخصوص اقامه دعوی علیه این شرکت، به طولانی‌تر شدن روند رسیدگی به شکایتش تهدید شد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به تهیه کنندگی کاوه تقوایی با اشاره به رشوه مدیرعامل ایر کانادا به نخست وزیر این کشور برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی، به بررسی سکوت رسانه‌های کانادایی پرداخت و گزارش‌هایی پیرامون تبعیض و آزار و اذیت کارکنان این شرکت را که تعداد ۴۶۲ مورد از آن‌ها از سال ۹۶ تاکنون در کمیسیون حقوق بشر کانادا به ثبت رسیده است، مورد نقد و گفتگو قرار داد.
در این راستا با اشاره به جنگ تجاری آمریکا با کانادا به دلیل اقدامات ترامپ، مهاجرت به کانادا و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور و همچنین برخی مشکلات مهاجران درخصوص تبعیض و نابرابری‌های شغلی مورد واکاوی قرار گرفت.
این برنامه همچنین به بحث و بررسی پرونده شرکت اسی ان سی- لاوالین مستقر در کبک کانادا و ارتباط آن با جاستین ترودو پرداخت.
کاوه تقوایی تهیه کننده برنامه «شکاف اقتصادی» درخصوص بررسی ابعاد این رسوایی و با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از طریق اکانت این برنامه در توئیتر درخصوص ضرر‌های مالی هواپیمایی کانادا و طرح سوال در مورد امکان احیای وضعیت اقتصادی این شرکت هواپیمایی گفت: پس از انتشار پست مربوط به این موضوع در توئیتر، یکی از کاربران به نام سو اسپرول در پاسخ به این پست، هواپیمایی کانادا را یک هیولای بی رحم و غیراخلاقی توصیف کرد که پس از تماس با وی و پیگیری موضوع متوجه شدیم که تقریبا ۷۰۰ نفر قربانی رفتار قلدرمآبانه و رسوایی‌های این مجموعه شده اند.
وی افزود: پس از بررسی موضوع مشخص شد که اتحادیه Unifor که وظیفه آن حمایت از کارکنان است طی تبانی با دولت و رسانه‌های کانادایی از مطرح شدن این فساد در کانادا جلوگیری کرده اند و در پی آن بسیاری از کارکنان اخراج شده و برخی نیز به عدم پرداخت حقوقشان تهدید شده اند.
تقوایی با اشاره به بررسی همه جانبه ابعاد این رسوایی در کانادا در برنامه «شکاف اقتصادی» و با حضور سو اسپرول اظهار کرد: در این برنامه نقد و گفتگو درخصوص رفتار‌های ناشایست و بی احترامی‌های صورت گرفته با کارکنان شرکت هواپیمایی با اسپرول و چند کارمند دیگر این شرکت هواپیمایی که به آن‌ها حق السکوت داده شده بود، صورت گرفت.
وی همچنین درخصوص بازتاب پخش این برنامه گفت: پخش این قسمت از برنامه بازتاب زیادی به دنبال داشت. ضمن اینکه پرس تی وی با نهاد‌ها و افراد مختلفی از قبیل نخست وزیر، Unifor و هواپیمایی کانادا تماس گرفت تا پاسخی برای این مسائل پیدا کند، اما هیچ کدام حاضر به همکاری و ارائه توضیحات نشدند.
بعد از انتشار این برنامه، سو اسپرول اعلام کرد که از طرف هواپیمایی کانادا و Unifor با وی تماس گرفته و گفته اند که به دلیل مصاحبه با شبکه پرس تی وی، روند رسیدگی به شکایتی که او از این مجموعه مطرح کرده بیشتر از قبل طول خواهد کشید. در پی این رویداد بسیاری از قربانیان و شاکیان هواپیمایی کانادا به سو پیوستند و ضمن اظهار خوشحالی از جسارت وی حمایت خود را از او اعلام کردند.

«شکاف اقتصادی» با تهیه کنندگی و اجرای کاوه تقوایی، ساعت ۰۱:۰۰ بامداد جمعه هر هفته از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود و تکرار آن شنبه ساعت ۰۰:۰۳ بامداد، یکشنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۹:۰۰ و دوشنبه ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران به روی آنتن می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار