کد خبر: 1018357
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبردارانی خبر داد که با جعل سند ملک ۳۰۰ میلیارد ریالی، قصد تخریب و نوسازی آن را داشتند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری زن و مردی خبر داد که با سند جعلی قصد کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی و تخریب و نوسازی پلاک ثبتی مالباخته را داشتند.

سرهنگ کارآگاه " سید علی شریفی" در تشریح این خبر گفت: یازدهم اسفند ماه پرونده‌ای با موضوع جعل سند و دستگیری دو متهم به نام‌های جعفر ۴۱ ساله و سیاوش ۳۵ ساله در کلانتری ۱۲۲ دربند تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: محتویات پرونده حاکی از آن بود، دو مرد با ارائه سند مالکیت خانه‌ای به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و قصد استعلام داشتند که متصدی مربوطه متوجه جعلی بودن سند مذکور می‌شود و با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ هر دو متهم تحویل کلانتری دربند می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر دو متهم برای ادامه تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی تحویل دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شدند، گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی اظهار داشتند که دارای یک شرکت ساختمانی بوده که مدتی پیش مردی میانسال به نام وحید به شرکت مراجعه و خانه‌ای را که مالک آن خانمی به نام سمیرا بود را به ما معرفی کرد و مقرر شد معامله خرید ملک در بنگاه املاک شخصی به نام سیامک که از آشنایان فروشنده بود صورت بگیرد و سپس شرکت طی قراردادی پلاک ثبتی را تخریب و نوسازی کند.

متهمان گفتند: از جعلی بودن سند اطلاعی نداشتیم و وقتی برای استعلام سند ملک به اداره ثبت مراجعه کردیم دستگیر شدیم.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی نشان از صحت گفتار متهمان داشت، افزود: کارآگاهان در ادامه تحقیقات میدانی موفق شدند متهمان اصلی پرونده را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی توضیح داد: مخفیگاه سمیرا در خیابان جردن شناسایی و با هماهنگی قضائی وی در یازدهم تیرماه دستگیر شد و به پایگاه یکم پلیس آگاهی انتقال یافت.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه با انتقال سمیرا به پلیس آگاهی مشخص شد اسم واقعی او مریم است، ادامه داد: مریم به جرم انتسابی اقرار و اظهار داشت که شناسنامه جعلی را سیامک تهیه کرده و مدارک و سند ملک نیز توسط سیامک به وی تحویل شده است.

سرهنگ شریفی در ادامه گفت: با شناسایی نفر اصلی این باند، کارآگاهان در اقدامی ضربتی موفق به دستگیری سیامک می‌شوند که پس از انتقال به پایگاه یکم به جعل سند و کلاهبرداری اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف متهمان به جرم ارتکابی هر دو متهم به دادسرا معرفی و با صدور قرار مجرمیت از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار