کد خبر: 1018265
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
لایحه شهرداری تـبریز مبنی بر پرداخـت مبلغ دو میلیارد تومان به منظور مشارکت شهرداری تبریز با صدا و سیمای استان در تهیه و تولید سریال جلال ۲ تصویب شد.

لایحه شهرداری تـبریز مبنی بر پرداخـت مبلغ دو میلیارد تومان به منظور مشارکت شهرداری تبریز با صدا و سیمای استان در تهیه و تولید سریال جلال ۲ جهت تأمین قسمتی از هزینه‌های آن به‌صورت غیرنقدی و در قالب پایدار کردن اعتبار آن در متمم بودجه مصوب سال‌جاری سازمان فرهنگی شهرداری تبریز بررسی و تصویب شد.

شکور اکبرنژاد عضو شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: کمیسیون فرهنگی با سه شرط که فیلم‌نامه توسط آقای لزیری و مصطفایی به‌عنوان افراد فرهنگی و ناظر مالی شهرداری بررسی شود و از ظرفیت‌های هنرمندان تبریز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: فرزندان نخبه در صدا و سیمای تبریز وجود دارد که ظرفیت‌های آنها نادیده گرفته می‌شود.

اکبرنژاد گفت: کمیسیون با شرط‌های مطرح شده موافق است.

محمدحسن اسوتچی نیز اظهار داشت: اخیراً دیوار ضلع شمالی صدا و سیما برداشته شده و با دیوار کاذب بسته شده است. از شهرداری سوال کردم ‌که صدا و سیما در آنجا چه کار می‌کند، اطلاعی نداشتند اگر صدا و سیما در آن محل فعالیت عمرانی می‌کند می‌توان از محل آن این پول را پرداخت کند.

فرج محمد قلیزاده تاکید کرد: وقتی کمیسیون نظر خود را می‌گوید، لازم است به مخالفان‌ نیز وقت داده شود.

وی یادآور شد: پیشنهاد دارم این پول برای هنرمندان و فعالیت فرهنگی به خصوص اصحاب تئاتر که هیچ مرجعی از آنها حمایت نکرده است، ارائه شود نه به صدا و سیما که سازمانی ملی است و بودجه ملی دارد.

قلیزاده تصریح کرد: وظیفه ذاتی صدا و سیما تولید فیلم است همانطور که جلال یک ساخته شد.

فریدون‌ بابایی‌اقدم متذکر شد: سیاست کاری شهرداری و صدا و سیما مشارکتی و به سمت تمجید از فعالیت‌های شهرداری است از ظرفیت‌های صدا و سیما برای نشان دادن مشکلات شهری استفاده شود.

وی گفت: در جلال یک نقش‌های اصلی به بازیگران سایر شهرها داده شد و هنرمندان تبریزی از حداقل هزینه‌ها منتفع شدند.

بابایی‌اقدم ادامه داد: از هنر هنرمندان برای نشان دادن معضلات و مشکلات شهری استفاده شود.

سونیا اندیش نیز  ضمن تشکر از فعالیت‌های صدا و سیما استان در حوزه فرهنگی گفت: اخیرا ۳ هزار متر باغ توت در صدا و سیمای تبریز خشک شده و شهرداری بارها در این خصوص هشدار داده است. تعجب می‌کنیم صدا و سیما که باید پیشتاز گسترش فضای سبز باشد چرا فضای سبز را به پارکینگ تبدیل کرده است و این پروژه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: صدا و سیما  ۶ میلیارد بودجه ملی پای ساخت جلال ۲ اخذ کرده که ۲ میلیارد شهرداری نیز می‌تواند کمک خوبی برای هنرمندان شهر باشد.

پرداخت ۲ میلیارد تومان بودجه مشارکتی شهرداری تبریز برای ساخت سریال جلال ۲ در صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی تصویب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر