کد خبر: 1017843
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
اتفاقاتی که این هفته برای استقلال افتاد، از ساختار بیمار و متزلزل و حاشیه‌های بی‌سر و ته باشگاه حکایت می‌کند؛ حاشیه‌هایی که با فاجعه فرودگاه تکمیل شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: همه چیز از یک اختلاف کهنه شروع شد. می‌گویند اختلاف‌های قدیمی یک جا بالاخره کار خودش را می‌کند و آشوبی به پا می‌کند که شاید رفع کردنش مدت‌ها طول بکشد. فرهاد مجیدی که در دوران مدیریت اسماعیل خلیل‌زاده به عنوان سرمربی آبی‌پوشان انتخاب شده بود، با انتخاب احمد سعادتمند نظر مثبتی روی مدیرعامل جدید استقلال نداشت و حدود دو هفته هیچ دیدار و ارتباطی میان این دو نفر ایجا نشد. اتفاقی که معمولا برای هیچ مدیرعامل و سرمربی‌ای پیش نمی‌آید، برای سعادتمند و مجیدی پیش آمد و از همان موقع گمانه‌زنی‌های اختلاف این دو نفر به گوش می‌رسید.

اما بعد از دیدار این دو نفر، انگار حواشی و این گمانه‌زنی‌ها به پایان رسید و به نظر می‌رسید مدیرعامل جدید استقلال قرار است به دنبال رفع حواشی و پرداخت مطالبات باشد و فرهاد مجیدی هم با تمرکزش روی تیم، به دنبال جبران کاستی‌های تیم باشد. در ابتدا شاید همه چیز به خوبی پیش می‌رفت. در روز‌هایی که استقلال حتی نتیجه تساوی کسب می‌کرد یا حتی تن به شکست می‌داد، مدیرعامل استقلال همه جانبه از کادر فنی تیمش حمایت می‌کرد، اما معادلات از وقتی که هواداران در فضای مجازی خواستار بازگشت استراماچونی شدند، تغییر کرد.

حالا سعادتمند با خودش فکر کرده است اگر استراماچونی را برگرداند، می‌تواند خودش را در دل هواداران جا کند و برای مدت‌ها نام نیکی از او در دفتر خاطرات استقلال ثبت شود، اما شاید نمی‌دانست این ایده و فکر می‌تواند آشوبی به پا کند که در نهایت استقلال را از کسب عنوان قهرمانی جام حذفی دور کند. مدیرعامل استقلال به بهانه سفر کاری که مصوبه هیات مدیره باشگاه بود به ایتالیا رفت و مدعی بود که برای پرداخت مطالبات شفر - که در آلمان است و آندره‌آ استراماچونی - به این کشور اروپایی سفر کرده است. از همان روز گمانه‌زنی‌های بازگشت استراماچونی دوباره سر زبان‌ها افتاد. رسانه‌های ایتالیایی چندین بار از سفر اروپایی سعادتمند صحبت کردند و مدعی شدند که مدیرعامل استقلال قرار است مربی ایتالیایی آبی پوشان را بازگرداند.

سفر سعادتمند به ایتالیا همان و استعفای مجیدی هم همان. پیش از فینال جام حذفی و یکی از مهم‌ترین بازی‌های استقلال در این فصل، سرمربی استقلال با انتشار متنی در فضای مجازی از سمت خود در استقلال استعفا کرد. این استعفا به نوعی باعث ایجاد حاشیه‌های دیگری در اردوی آبی‌ها شد، اما با وساطت مربی و کاپیتان استقلال جمع شد، ولی این پایان کار نبود.

مدیرعامل استقلال تمام این شایعات را رد کرد و گفت تنها برای پرداخت مطابات مالی با استراماچونی مذاکره کرده است، اما این صحبت او پس از جلسه هیات مدیره، می‌توانست قابل حدس باشد که پشت پرده اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است.

سعادتمند گفت: ما بر اساس قوانین و مقررات یک باشگاه حرفه‌ای و داشتن هواداران میلیونی کار می‌کنیم. ان‌شاءالله که در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی می‌گیریم، اما اگر یک درصد نتیجه خوبی نگیریم قطعا به گزینه‌های دیگر فکر می‌کنیم. ما لیست آسیایی را هم فرستاده‌ایم و برای تغییرش هم چند روزی فرصت داریم. در دنیای حرفه‌ای باید از همه داشته‌هایی که مطابق با علم روز هستند استفاده کنید، چه بازیکن و چه مربی. البته با توجه به نرخ ارز به صلاح کشور نیست. ما در ایران هم مربی و هم بازیکنان بسیار خوبی داریم. آقای استراماچونی می‌تواند یکی از گزینه‌های ما باشد.

این صحبت‌های احمد سعادتمند هم نشان از یک برنامه‌ریزی دیگری برای کادر فنی داشت و باز هم واکنش فرهاد مجیدی را به همراه داشت و آتش اختلاف این دو نفر را بیشتر کرد. باشگاهی که به قول مدیرعاملش، باید کلید واژه حرفه‌ای بودن را یدک بکشد، پیش از یک فینال مهم به چنین حاشیه‌ای دچار می‌شود. این حواشی در نهایت به باخت استقلال در فینال حذفی منجر شد و اختلاف کهنه مدیرعامل و سرمربی استقلال در نهایت باعث شد در چنین مقطع مهمی، آبی‌پوشان پایتخت را از گرفتن یک جام در این فصل محروم شوند.

ولی شاهکار تمام این اتفاقات، حواشی بعد از فینال حذفی و درگیری‌های فرودگاه است. بازیکنان استقلال در فرودگاه مهرآباد با تعدادی از هواداران معترض درگیر شدند و موجب شد دقایقی آبی‌پوشان پایتخت با هواداران خود دعوا کنند. استقلال که همه چیز را انگار از دست داده بود، با این زد و خورد انگار هواداران خود را هم از دست داد و دیگر هیچ چیزی برایش مهم نبود. اتفاقاتی که دیروز و بامداد امروز (جمعه) برای استقلال افتاد، نشان از یک ساختار بیمار و متزلزل در این باشگاه دارد و از حاشیه‌های بی‌سر و ته این باشگاه حکایت می‌کند.

فرهاد مجیدی با بازیکنان تیمش خداحافظی کرد و حالا سعادتمند مانده است و استقلال. باید دید چه سرنوشتی در انتظار آبی‌پوشان پایتخت است. آیا قرار است هواداران استقلال باز هم به اظهارات سعادتمند اعتماد کنند و به بیانیه شب گذشته دل خوش کنند یا باز باید شاهد اخبار و اتفاقات غیرمنتظره در اردوی آبی‌ها بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار