کد خبر: 1017738
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
رهبر معظم انقلاب اسلامی از «امید مهدی‌نژاد» و «سعید بیابانکی»، شاعران برنامه شعرخوانی «رندان تشنه‌لب» که در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه۴ رسانه ملی پخش شد، تقدیر کردند.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سعید بیابانکی با انتشار توییتی از تقدیر مقام معظم رهبری از اجرای برنامه شعرخوانی «رندان تشنه لب» که در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه ۴ رسانه ملی پخش شد، خبر داد.

هر ساله با آغاز ماه محرم و برپایی آیین عزاداری سید و سالار شهیدان، دفتر طنز در حوزه هنری ضمن تعطیلی آیین و محفل شعر ماهانه خود که به نام «در حلقه رندان» در طول سال برگزار می‌شود، اقدام به برگزاری سوگواره شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» می‌کند تا شاعران مطرح و حاضر در این نشست، آثار عاشورایی خود را به خالقان حماسه عاشورا تقدیم کنند.

در برنامه شب شعر «رندان تشنه لب» که در محرم امسال و به همت دفتر طنز و مؤسسه سپهر سوره هنر حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، «یوسفعلی میرشکاک»، «سعید بیابانکی»، «محمدحسین مهدویان»، «سیدجواد میرصفی»، «عباس احمدی»، «شهرام شکیبا»، «امید مهدی‌نژاد»، «ناصر فیض»، «احمد بابایی»، «احمد علوی»، «محمود حبیبی‌کسبی»، «هادی جانفدا» و «علی داودی»، اشعار عاشورایی خود را خواندند که این برنامه شعرخوانی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه ۴ پخش شد.

سعید بیابانکی در بخشی از شعری که در این برنامه خواند، سروده است:
«پیوسته نماز در قیام است، حسین / هفتاد و دو حج ناتمام است، حسین
عمری است که دور مرقدش می‌گریدم / آیینه مسجدالحرام است، حسین

برپا شده است در دل من خیمه غمی / جانم، چه نوحه و چه عزا و چه ماتمی
عمریست دل خوشم به همین غم که در جهان / غیر از غمت نداشته‌ام یار و همدمی
بر سیل اشک خانه بنا کرده‌ام، ولی / این بیت سست را نفروشم به عالمی

برنامه شب شعر «رندان تشنه لب» در محرم امسال به همت دفتر طنز و مؤسسه سپهر سوره هنر حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده است.

همچنین چند روز پیش افشین علاء شاعر معاصر کشورمان نیز در واکنش به امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین حاکمان امارات و رژیم صهیونیستی شعری خطاب به این شیوخ عرب سرود که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت. رهبر انقلاب از این سروده افشین علاء در مورد حاکمان عرب تقدیر کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار