کد خبر: 1016864
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به #تکیه_سیار حاج محمود کریمی
وقتی می‌گوییم عزاداری سالار شهیدان تعطیل نمی‌شود، نمونه‌اش تکیه سیار حاج محمود کریمی است. نوکری برای ارباب لازم نیست با جمعیت زیاد باشد، بلکه شکوه آن در سادگی آن است. امسال یک روی دیگر عزاداری خود را نشان داد.
جوان آنلاین: حاج محمود کریمی، مداح اهل بیت، پس از آن که ستاد ملی کرونا پروتکل‌هایی را برای برگزاری مراسمات عزاداری ذکر کرد و رهبر انقلاب نیز بر لزوم رعایت آن‌ها تأکید فرمودند، به دلیل آنکه شرایط هیئتی که هر سال در امام‌زاده علی‌اکبر چیذر برپا می‌کرد، متناسب با پروتکل‌های ذکر شده نبود، هیئت خود را به تکیه سیار تبدیل کرد. کریمی هر شب با یک میکروفن کوچه‌به‌کوچه در محله‌های تهران می‌گردد و در هر کوچه حدود ۱۵ دقیقه مداحی و روضه‌خوانی می‌کند. این کار با استقبال شهروندان همراه شده است و عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد مردم در بالکن‌ها و کوچه با نوای حاج محمود برای مصائب اهل بیت اشک می‌ریزند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز خلاقیت حاج محمود را ستودند و از او بابت آوردن هیئت به کوچه‌ها و خیابان‌ها تقدیر کردند. در ادامه بخشی از واکنش‌های کاربران توییتر را در این زمینه می‌خوانید.

روح الله سلگی:
هم میشه تابع نظر ستاد کرونا بود و هم شمیم عطر اباعبدالله را به کوچه‌ها آورد، کوچه‌هایی که بیش از هر زمان محتاج نسیمی از کربلا هستند. محمود کریمی با راه‌اندازی تکیه سیار، ثابت کرد تکیه‌اش به تکیه سالار شهیدان است، نه منبر و جایگاه. آفرین به محمود کریمی.

سید‌سعید لواسانی:
وقتی می‌گوییم عزاداری سالار شهیدان تعطیل نمی‌شود، نمونه‌اش تکیه سیار حاج محمود کریمی است. نوکری برای ارباب لازم نیست با جمعیت زیاد باشد، بلکه شکوه آن در سادگی آن است. امسال یک روی دیگر عزاداری خود را نشان داد.

محمد علی ابطحی:
من آشنایی شخصی با مداحان معروف و سلوک سیاسی و اجتماعی‌شان ندارم، اما تکیه سیار محمود کریمی خیلی خوب بود، توی کوچه‌ها می‌گشت و عزاداری می‌کرد. همراه با مردان و زنانی که کنار خیابان و روی بالکن‌ها عزاداری می‌کردند، عزاداری کردم. خدا از همه قبول کند. یاحسین.

محمد اکبرزاده:
گفته بود «شرایط هیئتش مطابق استاندارد‌های ستاد مبارزه با کرونا نیست. رهبری هم فرمودند که موارد ستاد کرونا را رعایت کنید. ما هم می‌گوییم چشم» این، اما تکیه سیار است، یک وانت و یک سیستم صوت معمولی و یک نوکری مخلصانه و باصفا! حاج محمود آقای کریمی! دم شما گرم!

هات الرحمن صالحی:
حاج محمود کریمی امسال به احسن وجه شور و شعور حسینی را در‌هم‌آمیخت و با ابتکار زیبای خود در برپایی تکیه سیار، الگویی تمام عیار شد برای مداحان جوان کشور. حاج محمود نشان داد که به شرط اخلاص با یک بلندگو و یک وانت ساده هم می‌توان نام حسین را در دل‌ها زنده کرد!

محمد کرمانی:
ایرانی‌ها ثابت کردند در هیچ شرایطی دست از دین نمی‌کشند، بلکه آن را با شرایط جدید زندگی خود سازگار می‌کنند. تکیه سیار حاج محمود کریمی اوج اعتقاد و دلدادگی ایرانی را به اسلام می‌رساند که حاضر است برای زنده کردن نام حسین کوچه به کوچه پیاده بگردد و مردم از بالکن‌ها اشک بریزند بر مظلومیت اربابشان که امسال مظلوم‌تر از همیشه است. به معنای واقعی کلمه ما ملت امام حسینیم.

مصطفی محدثی:
احسنت به حاج محمود کریمی که دیشب حسینی بود و اقامه عزا کرد. رحمت به عقلانیت و غیرت مذهبی‌اش که هم بهداشت را رعایت کرد و هم شور و شعور حسینی را ترویج کرد.

کربلایی اشکان:
حاج محمود کریمی با خوندن تو کوچه پس کوچه‌های تهران تو دهنی محکمی به بی‌بی‌سی و من‌وتو و مملکته و... زد و به همه نشون داد وقتی بحث جون آدما باشه مذهبیون از همه بیشتر حساسیت به خرج میدن. حتی وقتی که نه مسافرت‌ها تعطیل شد، نه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نه مهمونی‌ها!

امید ادیب:
عاقبت، عشق حسین آواره کوچه و خیابانش کرد... خدا عمرش دهد...

علیرضا هدایتی:
دم محمود کریمی و مهدی رسولی گرم! با این سنت چارپایه خونی و تکیه سیار حال این ویروس منحوس کرونا را گرفتند! بر باعث بانی این ویروس، لعنت که راحت هیئت رفتن رو از ما گرفت!

سید‌باقر پیشنمازی:
چقدر خوبه ابتکار تکیه سیار مداح ارجمند اهل بیت حاج محمود کریمی، توسط سایر مداحان مخلص در همه استان‌ها امتداد پیدا کنه. چقدر خوبه که دقت مداحان گرانقدری مثل میثم مطیعی و مهدی رسولی در انتخاب بهترین مضمون‌ها برای اشعار مداحی، مناسب این دوره حساس از تاریخ اسلام در کشور فراگیر بشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار