کد خبر: 1016579
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲هزار و ۵۰۰ نفر آماده ارایه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

علی اصغر عباس زاده  با بیان اینکه معرفی توانمندی ها، مزیت های سرمایه گذاری و اقتصادی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای جذب سرمایه گذاران است، اظهار کرد: امسال ۴۴۴ هزار دلار سرمایه گذاری در قالب ۲ طرح توسط سرمایه گذاران خارجی در استان انجام شده است.

وی افزود: یکی از این طرح ها به ارزش ۱۴ هزار دلار توسط سرمایه کذاری از ترکیه در زمینه تولید لوازم ورزشی و تفریحی با اشتغالزایی مستقیم ۲۰ تا ۳۰ نفر  در منطقه آزاد ارس انجام شده است.  

وی با اشاره به این که حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تولید زیره کفش توسط سرمایه گذار ترکیه ای با اعتبار ۴۳۰هزار دلار طرح دیگری است که در تبریز افتتاح شده است.  

عباس زاده افزود: این طرح موجب اشتغالزایی ۴۰ نفر شده است.  

وی ادامه داد: چون تبریز قطب تولید کفش ایران و زیره کفش نیز از اقلام واراداتی است، ایجاد کارخانه تولید زیره در این منطقه اهمیت مضاعفی دارد.

وی گفت: علاوه بر این عملیات اجرایی ۲ طرح تولید انواع شمش فولاد و تولید میلگرد با ۵۷ میلیون دلار توسط سرمایه گذاران خارجی در آذربایجان شرقی آغاز شده است.  

وی یادآوری کرد: همچنین طرح مشارکتی تولید شمش فولاد ساده کربنی و آلیاژی توسط سرمایه گذاران چینی و ایرانی با اشتغالزایی مستقیم ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در تبریز در حال انجام است.  

وی اضافه کرد: در سال جاری طرح مشارکتی تولید میلگرد تیکمه داش بستان آباد توسط سرمایه گذار ترکیه ای با اشتغالزایی مستقیم ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر نیز در آذربایجان شرقی در حال اجراست.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین با معرفی سایر طرح های یازده گانه آماده ارایه به سرمایه گذاران، گفت: طرح تولید انرژی از بیوگاز حاصل از تصفیه خانه تبریز، طرح تصفیه خانه فاضلاب هشترود، طرح باغ موزه آب در تصفیه خانه ایل گلی تبریز، ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۹۰ مگاواتی و ۵۰۰ مگاواتی انرژی تجدیدپذیر در شهرک های صنعتی یا اطراف دریاچه ارومیه، ساخت نیروگاه بادی ۴۰۰ مگاواتی و یک نیروگاه دیگر در تبریز و طرح سلامت با عنوان طرح تولید شبیه ساز پزشکی که فرآیند احیای قلب، ریه، زایمان بی درد، خونگیری شریانی، معاینه چشم و معاینه گوش توسط الکتروشوک از دیگر طرح‌هایی است که مطالعه و مکان یابی آنها انجام شده و آماده ارایه به سرمایه گذار داخلی و خارجی است.  

عباس‌زاده اضافه کرد: تولید ساعت مچی و دیواری توسط شرکت های دانش بنیان، طرح تولید «فر» آشپزخانه در حوزه لوازم خانگی بدون آلودگی زیست محیطی با قطعات و بدنه استیل که به عنوان اختراع جدید ثبت شده و طرح گردشگری و تفریحی سد قلعه چای عجب شیر از دیگر طرح های آماده ارایه جهت سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی همچنین گفت: سال گذشته نیز آذربایجان شرقی با انجام پنج طرح سرمایه گذاری و جذب ۲۰ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار سرمایه خارجی عملکرد مناسبی داشت. 

عباس زاده گفت: تدوین و تهیه یک عنوان کتاب اقتصادی در خصوص کسب ‌و کار و وضعیت اقتصادی استان، تهیه بیش از ۲۵ عنوان گزارش اقتصادی و توسعه ای منطقه و ارائه به مسوولین استانی و کشوری، تهیه  نماگر فصلی ۱ و ۴ نمایار ماهانه و ارائه به مراجع ذی‌صلاح و عضویت و شرکت در بیش از ۳۰ کارگروه و کمیته اقتصادی در سطح استان از جمله عملکرد معاونت اقتصادی در چهار ماهه سال ۱۳۹۹ می باشد.

وی کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور را حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: با رفع مشکلات اقتصادی کشور می توانیم به سمت محیط کسب و کار حلال که لازمه یک حکومت اسلامی است حرکت کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به این که بهبود فضای کسب و کار از جمله شاخص های تعیین کننده وضعیت اقتصادی هرکشور می باشد، گفت: محیط فضای کسب و کار کشور هر چه قدر شفاف تر و رقابتی تر باشد، منجر به افزایش سلامت اقتصادی کشور، ورود سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش تولید و رونق فعالیت های مولد و کاهش انواع فعالیت های کاذب و واسطه گری می شود.

عباس زاده گفت: فضای کسب و کار از جمله شاخص های تعیین کننده وضعیت اقتصادی هر کشور است که با استناد به آن می توان بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی هر کشور پرداخت.

وی وضعیت و جایگاه فعلی کسب و کار آذربایجان شرقی را رتبه نهم اعلام کرد و افزود: سال گذشته در جایگاه دهم کسب و کار کشور قرار داشتیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر