کد خبر: 1016418
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
نماینده مجلس:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به هیچ عنوان حق فعال‌سازی مکانیسم ماشه را ندارد و نمی‌تواند در این خصوص وارد عمل شود.

احمد علیرضابیگی در جمع خبرنگاران دلیل این امر را خروج ایالات متحده از برجام اعلام و اضافه کرد: طرح مجدد فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی ترامپ نشان دهنده دشمنی و کینه توزی های عمیق این کشور استکباری با جمهوری اسلامی ایران است که البته تمامی نخواهد داشت.

وی تصویب نشدن قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد را شکستی سنگین و جهانی برای دولت آمریکا دانست و اظهار داشت: در حال حاضر دولتمردان این کشور به دنبال راه‌های دیگری برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران هستند که البته همچون سال های گذشته با ناکامی مواجه خواهند شد.

علیرضابیگی ادامه داد: آمریکایی‌ها با آن خوی قلدرمآبی و زورگویی خود به هیچ قاعده و قوانین بین‌المللی پایبند نبوده و طی سال های متمادی انواع ساز وکارهای بین المللی را زیر پا گذاشته اند و در آینده نیز چنین خواهند کرد.

وی اصرار بر ماندن در برجام توسط ایران را بیهوده دانست و گفت: به دلیل بدعهدی های متعدد آمریکا و نیز در بسیاری از موارد همراهی اروپایی ها با این کشور، در حقیقت باقی ماندن در این توافق فرصت سوزی است.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است، یادآوری کرد: این کشور هیچ‌گاه به دنبال تامین منافع ایران نبوده و بنابراین تنها راه پیشرفت کشور تکیه بر ظرفیت های داخلی است.

علیرضابیگی، تحریک کشورهای منطقه علیه ایران را از جمله سناریوهای آمریکا برای تقابل با جمهوری اسلامی در منطقه دانست و توافق اخیر اسرائیل غاصب با امارات را نمونه ای از این سناریوها برشمرد که طی آن کشورهای عربی و اسلامی باید موضع واضح درباره روابط مستقیم امارات با اسرائیل داشته باشند.

وی عادی سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی را بخشی از پازل حذف فلسطین و ملت مظلوم آن از خاورمیانه توسط آمریکا خواند و افزود: برنامه ریزی این اقدام توسط امریکا و اسرائیل صورت گرفته و البته مثل همیشه کشورهای عربی و مرتجع منطقه اسباب اجرای سیاست ها و برنامه های این رژیم جنایتکار شده اند.

علیرضابیگی ادامه داد: توافق اسرائیل و امارات خیانتی به مسئله فلسطین و شهدای مقاومت است و امارات در این مسیر خیانت بزرگی به مسلمانان کرد و به طور قطع این خیانت بی پاسخ نمی ماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها