کد خبر: 1016218
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
دستان ما همیشه روی ماشه است، اما برای دفاع و برای مقاومت، یعنی ما هرگز آغازگر جنگ نیستیم ولی اگر کسی جنگ را آغاز کند، پاسخ دندان‌شکنی خواهیم داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنج‌شنبه ۳۰مردادماه با حضور در برنامه «من طهران» شبکه العالم در پاسخ به سؤالی درباره برخی تحلیل‌ها پیرامون احتمال جنگ در محور مقاومت میان ایران و امریکا گفت: اگر ندایی از جهان اسلام بلند شود و کمکی خواسته شود برای دفاع از شرف و ناموس مسلمین، همیشه در کنار دولت‌ها و ملت‌های اسلامی بوده‌ایم. انقلاب اسلامی ما انقلاب ضدجنگ است.

دکتر محسن رضایی در پاسخ به پرسش مجری العالم مبنی بر اینکه ترامپ و نتانیاهو در چالشی قرار گرفته‌اند که برای خروج از آن می‌خواهند با ایران وارد جنگ شوند و اینکه این مسئله چقدر احتمال دارد و آیا ایران در برابر آن آماده است یا خیر گفت: ترامپ روحیه قماربازی دارد، اگر احساس کند می‌تواند حمله‌ای کند و موفق شود ممکن است این کار را انجام دهد ولی ما به آقای ترامپ می‌گوییم که اگر حمله‌ای را شروع کردید، مطمئن باشید هر چه را که روی میز برای قماربازی گذاشته‌اید، از دست خواهید داد و چیزی برایتان باقی نمی‌ماند و اینطور نیست که پاسخ ما به تهاجم دشمنان محدود باشد، چون ما دو کار خواهیم کرد؛ نخست آنکه انتقام سخت را ادامه می‌دهیم، دوم آنکه ما منتظر هستیم امریکایی‌ها حادثه‌ای را درست کنند که انتقام سخت را از شهادت برادرمان شهید قاسم سلیمانی ادامه دهیم. دست ما روی ماشه است و اگر کاری انجام دهند، به بهانه همان کار عمل خواهیم کرد. این بار برخورد ما با جسارت دشمن، مضاعف است. بیش از آنچه دشمن عمل کند، ما پاسخ خواهیم داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موضع‌گیری اروپایی‌ها می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای تعهدات آن‌ها در برجام گفت: اروپایی‌ها سیاستی دوگانه دارند، یعنی در عین حال که با امریکایی‌ها همراهی می‌کنند ولی همراهی آن‌ها به گونه‌ای نیست که بخواهند روبه‌روی ایران قرار بگیرند، از این رو همیشه سیاستی دوگانه خواهند داشت.

احتمال دارد که اروپایی‌ها به فکر راه‌حل سوم باشند، یعنی ممکن است طی هفته‌های آینده بخواهند واسطه‌گری را بین ایران و امریکا شروع کنند.

رضایی با تحلیل رفتار دولت‌های اروپایی گفت: معمولاً طبیعت اروپایی‌ها همیشه یک راه وسط است ولی اینکه کاملاً هم بتوانند در برابر امریکا بایستند، هنوز علائم جدی‌ای پیدا نکرده‌ایم که به چه میزان می‌خواهند بایستند و امریکایی‌ها در هفته‌های باقی مانده به انتخابات تلاش خود را می‌کنند و تیر‌هایی در تاریکی می‌اندازند، اما بعید می‌دانم این تیر‌ها در تاریکی به هدف اصابت کند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه برجام یک جنازه‌ای است که بر زمین افتاده است، در خصوص احتمال فعال کردن مکانیسم ماشه توسط امریکا علیه ملت ایران گفت: اگر امریکایی‌ها چنین اقدامی کنند، ما دست بسته نخواهیم بود؛ مجلس ما در حال حاضر یک طرح دوفوریتی آماده کرده که اگر امریکا از ماشه استفاده کند، ایران از برجام خارج شود. مجلس شورای اسلامی حق دارد چنین کاری را انجام دهد. آن موقع دولت ایران نمی‌تواند این مصوبه مجلس را عمل نکند.

در این شرایط کشور‌هایی که با احتیاط عمل می‌کنند در مقابل این اقدام ماشه باید حواس خود را جمع کنند، لذا کشور‌هایی که اکنون مردد هستند این را بدانند که برای اینکه اوضاع به هم نخورد و نخواهند این جنازه برجام خاک شود، باید تلاش جدی کنند و اجازه ندهند این قمارباز که مشغول انتحار سیاسی است، خود و کشور‌های دیگر را با خود دفن کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار