کد خبر: 1014929
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
در تاریخ ثبت کنید شهردار تبریز و رئیس شورا در دوران مسئولیت خود، از برگزاری نشست خبری پرهیز داشتند، اما در روز خبرنگار با خرده‌فرمایشات رسانه‌ای، برای خبرنگاران «رسالت» تعریف می‌کردند.

ردور همی روز گذشته در باغ اختصاصی شهرداری تبریز را می‌توان از عجایب گرامیداشت روز خبرنگار در سال‌های اخیر دانست، آنجا که شهردار تبریز به جای پاسخ به ابهامات، برای خبرنگاران راهبرد تعریف می‌کند.

در سه سالی که از عمر مسئولیت شهردار تبریز و شورای پنجم می‌گذرد، کسی به خاطر ندارد که شهردار تبریز نشست خبری به معنی درست و کامل برگزار کرده‌ باشد جز همان یک جلسه خبری که در ماه‌های نخست با دستچین‌ کردن خبرنگاران و آن هم پس جنجال‌های مربوط به سفرهای خارجی برگزار شد، جناب شهین‌باهر هیچ‌گاه حاضر نشد، رو در روی خبرنگاران بنشیند.

جامعه خبری، پس از آن برنامه نصفه و نیمه، وقتی از  روحیه پاسخگویی شهرداری ناامید شد، کلاً از خیر نشست خبری گذشت اما انگار همین کم‌توقعی، جناب شهردار و رئیس شورا را بدعادت کرده‌ است. 

کار به جایی رسیده که شهردار تبریز و رئیس شورا در هفته‌ای که با روز خبرنگار شناخته می‌شود، خبرنگاران را نصیحت می‌کنند و برای‌شان تعیین تکلیف می‌کند.

باور کنید، مطالبات رسانه‌ای در مورد میدان آذربایجان و مقبره‌الشعرا و وضعیت آسفالت دیگر مدنظر نیست. شهرداری باید پاسخگوی موضوعات اساسی‌تری باشند.

شهردار تبریز در معیت رئیس شورا برای خبرنگاران «رسالت» تعریف می‌کند و از خبرنگاران می‌خواهد اخبار خوب و امیدوارکننده منتشر کنند بی‌آنکه به یاد بیاورد دو ماه از بازداشت‌های سریالی مجموعه‌اش می‌گذرد. چندین و چند مدیر بلندپایه شهرداری در رفت و آمد بین بازداشتگاه و دفتر کاری رفتند و آمدند. رئیس شورا هم پس از چند روز بازداشت، با خیال راحت به کارش ادامه داد و خبرنگاران را نصیحت می‌کند؛ بدون اینکه پاسخی در مورد فرجام پرونده‌ مفتوحش داشته باشد.

شهردار تبریز که در آن مقطع گفته بود، از علت بازداشت‌ها بی‌خبرم، انگار همچنان در فضای بی‌خبری به سر می‌برد. وی بدون اینکه در مورد رسوایی‌های اخیر کلمه‌ای پاسخ بدهد، از خبرنگاران می‌خواهد اخبار خوب و امیدآفرین منتشر کنند تا روحیه افراد تقویت شود!

آقای شهردار! از کدام امید و روحیه صحبت می‌کنید؟ کدام شفافیت و رسالت مد نظر شما است؟ به نظرتان اگر «جامعه رسانه‌‌ای» بدون لکنت و ملاحظه، کار خود را انجام می‌داد، سیستم کنونی شورا و شهرداری چقدر تاب‌آوری داشت؟ 

شهردار محترم!خدا را شکرگذار باشید که به ده‌ها دلیل که ذکر آنها در این نوشته مقدور نیست، فعلاً رسالت رسانه به دورهمی‌های باغ "صبا" تنزل یافته و گرنه معلوم می‌شد سیستم شما در برابر نقد، چند مَرده حلاج است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر