کد خبر: 1014589
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
پویش نذر ماسک حالا افراد زیادی را به خود جلب کرده است. یک گروه از بر و بچه‌های رسانه‌ای هم آستین بالا زده و با راه‌اندازی یک گروه در شبکه‌های اجتماعی پویش نذر ماسک را راه‌اندازی کرده‌اند. اعضای این گروه رسانه‌ای عموماً از خانم‌های خبرنگار و فعال رسانه‌ای هستند. زکیه سعیدی یکی از اعضای مؤسس این گروه درباره فعالیت‌ها و بهانه راه‌اندازی پویس نذر ماسک به «جوان» می‌گوید: «همکاران ما وقتی در مصاحبه‌های مردمی با افرادی مواجه می‌شدند که ماسک استفاده نمی‌کنند و دلیل این ماجرا را از آن‌ها جویا می‌شدند خیلی وقت‌ها با این پاسخ روبه‌رو بودند که «ما توان خرید ماسک نداریم».»
سرویس جامعه جوان آنلاین: واقعیت هم این است که طبق پروتکل‌های بهداشتی افراد باید هر دو، سه ساعت یک بار ماسک‌های یک بار مصرفشان را عوض کنند و به طور متوسط با قیمت هر ماسک ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تومان ممکن است خیلی از افراد توان خرید ماسک نداشته باشند. بر همین اساس این همکاران رسانه‌ای تصمیم می‌گیرند سنگ بنای پویش نذر ماسک را با همراهی یکدیگر بگذارند. سعیدی با تأکید بر اینکه ما قصد موازی‌کاری با نهاد‌های خیریه را نداشته و نداریم می‌افزاید: «هدف ما از راه‌اندازی این پویش اطلاع‌رسانی درباره اهمیت استفاده از ماسک در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا بود، اما ناخودآگاه برای هدیه ماسک، پول یا موارد نیاز به ماسک مراجعه و تماس‌هایی هم داشتیم. به طور نمونه یکی از افراد جهادی که هم‌اکنون در مرز مهران کار جهادی انجام می‌دهد با ما تماس گرفت و گفت اینجا مردم در وضعیت بسیار بدی هستند و توانایی تهیه ماسک ندارند. به این ترتیب با همراهی دوستان داوطلب ما توانستیم ۹۰۰ ماسک بزرگسال و ۵۰ ماسک کودک بخریم و همان جایی که ماسک‌ها را از آن‌ها خریدیم ۸۰ ماسک کودک هم به ما اهدا کردند تا به مهران بفرستیم.» این فعال رسانه‌ای همچنین از قرارداد با یک تولیدی ماسک‌های پارچه‌ای برای دوخت ماسک برای کودکان کار و معتادان خبر می‌دهد. به گفته وی از برخی گرمخانه‌ها با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و عنوان می‌شود مشکل کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دارند.

سعیدی می‌افزاید: «مورد داریم که افراد داوطلب می‌شوند تا به صورت رایگان برایمان ماسک بدوزند. به طور مثال یکی از همکاران رسانه‌ای برای دوخت ماسک به صورت رایگان اعلام آمادگی کرده و آقایی که تولیدی دارد گفته اگر پارچه در اختیارش قرار دهیم برایمان رایگان ماسک می‌دوزد.»

وی با اشاره به بحث جریمه برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند می‌افزاید: «حتی وقتی پای جریمه برای ماسک نزدن به میان آمده افرادی که توانایی خرید ماسک ندارند از جریمه شدن مستثنا شده‌اند و با پویش نذر ماسک می‌توان به این افراد کمک کرد تا ماسک بزنند.» پویش نذر ماسکی که به همت این گروه رسانه‌ای راه افتاده تا استان البرز هم رسیده و تقاضا‌هایی برای ماسک نذری از این استان نیز دریافت کرده‌اند. این پویش بی‌تردید یکی از ده‌ها یا صد‌ها پویشی است که در این ایام و با عنایت به حال و هوای معنوی روز‌های باقی مانده تا ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین در گوشه و کنار کشور برقرار شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار